Έχει δημιουργηθεί μια «στήλη» στην e-me, ένας αναλυτικός κατάλογος από καθοδηγούμενες δραστηριότητες, με τους εξής στόχους: Εστίαση της προσοχής στα επίθετα που λήγουν σε -ης, -ες, σε -ων, γενική -ονος και σε -ων, γενική -οντος (όπως και στη μετοχή ενεργητικής φωνής σε -ων) για σταδιακή ανακάλυψη ή επισήμανση των ιδιαιτεροτήτων που παρουσιάζουν ως γραμματικοί τύποι, συγκριτική μελέτη τους στη νέα και στην αρχαία ελληνική γλώσσα, ξεκινώντας από τη νέα ελληνική. Αφετέρου, προτείνεται έρευνα στις λέξεις που υπάρχουν ως και σήμερα. Έτσι, επιδιώκεται με τις προαναφερθείσες δραστηριότητες να αναδειχθεί και η συνέχεια και η εξέλιξη της ελληνικής γλώσσας. Χρησιμοποιείται ως μέθοδος η διερεύνηση σε λεξικό, σε σώμα κειμένων και στα βιβλία γραμματικής αρχαίων και νέων ελληνικών, προκειμένου να μελετηθούν η συχνότητα των επιθέτων, οι γραμματικοί τύποι, καθώς και να συναντήσουν οι μαθητές/τριες λέξεις λόγιες, πιθανόν άγνωστες σ’ αυτούς/ές. Επίσης, αξιοποιούνται προϋπάρχουσες γνώσεις των μαθητών/τριών. Τη διερεύνηση-μελέτη συνοδεύουν ασκήσεις κυρίως κλειστού τύπου (κλίση, συμπλήρωση κενών, επιλογή, εντοπισμός σε κείμενο και μετατροπή), αλλά και μια δραστηριότητα δημιουργίας μικρού λεξικού. Τα παραδείγματα – προτάσεις στις δραστηριότητες είναι αυθεντικά ή διασκευές από αυθεντικά κείμενα, ενώ για να «σπάσει» η μονοτονία του καταλόγου συμπεριλαμβάνονται παραδείγματα με εικόνες και ευφυολογήματα.