Διδακτικη προσεγγιση της Μικρασιατικης Καταστροφης- Ιστορια - Λογοτεχνια - ΤΠΕ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Με αφορμή το μάθημα της Νεότερης Ιστορίας και συγκεκριμένα την ενότητα της Μικρασιατικής Καταστροφής οι μαθητές καλούνται σε πρώτη φάση να ερευνήσουν την τοπική ιστορία της περιοχής του Αιγάλεω σε σχέση με το συγκεκριμένο ιστορικό γεγονός. Οι μαθητές θα εστιάσουν : 1. Στη μελέτη ιστορικών πηγών μέσω των αρχείων του Δήμου και του Μουσείου Μικρασιατικού Πολιτισμού Αιγάλεω 2. Στις μαρτυρίες κατοίκων του Αιγάλεω 3. Στη λογοτεχνία αναφορικά με την εποχή και το αντίστοιχο φωτογραφικό υλικό. Μετά τη συγκέντρωση του σχετικού υλικού, θα δραματοποιήσουν ένα μικρό τμήμα του έργου τους προκειμένου να αποδώσουν παραστατικότερα το νόημα της ιστορίας και τελικά θα συνεργαστούν για την παραγωγή του ψηφιακού έργου και συγκεκριμένα ψηφιακής αφήγησης που θα αναδείξει την παρουσία των προσφύγων από τη Μικρασία στην περιοχή του Αιγάλεω.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές με την μέθοδο Project θα κινητοποιηθούν και θα οριστεί από κοινού με τους διδάσκοντες η πορεία μελέτης του θέματος. Θα επισκεφθούν το Μουσείο Μικρασιατικού Πολιτισμού Αιγάλεω ώστε να ξεναγηθούν στους χώρους, να παρατηρήσουν αυθεντικά κειμήλια Μικρασιατών που ήρθαν πρόσφυγες το 1922 στο Αιγάλεω και να συμμετέχουν στη βιωματική δράση "Μια βαλίτσα αναμνήσεις". Θα πάρουν συνέντευξη από μέλος του Συλλόγου Μικρασιατών και θα καταγράψουν τις μαρτυρίες του. Με την ομαδοσυνεργατική μέθοδο θα εργαστούν σε υποομάδες και θα αναλάβουν από ένα συγκεκριμένο τομέα έρευνας, τον οποίο θα παρουσιάσουν στη συνέχεια στην ολομέλεια. Επιπρόσθετα θα γίνει μελέτη πεδίου στην περιοχή του Αιγάλεω με λήψη φωτογραφικού υλικού και αναζήτηση μαρτυριών με τη μέθοδο συνεντεύξεων. Για τη δημιουργία του έργου ψηφιακής αφήγησης οι μαθητές προτρέπονται να χρησιμοποιήσουν λογισμικά ανοιχτού κώδικα. Θα δημιουργήσουν το λογότυπο της ομάδας τους. Θα δημιουργήσουν animation με λέξεις κλειδιά από την Ιστορία. Θα συγκεντρώσουν εικόνες από ιστορικά αρχεία και θα τις επεξεργαστούν ηλεκτρονικά. Θα γράψουν αφηγηματικά κείμενα αναφορικά με τα γεγονότα. Θα δημιουργήσουν βίντεο και ηχογραφήσεις με συνεντεύξεις και ιστορικές αναφορές. Θα αποτυπώσουν στο χάρτη τις διαδρομές της προσφυγιάς. Θα μοντάρουν τις δημιουργίες τους για να ολοκληρωθεί το παραγόμενο έργο. Θα υποβάλλουν το έργο τους στον πανελλήνιο διαγωνισμό του Ιδρύματος Ωνάση Hack the map. Ψηφιακά εργαλεία που θα χρησιμοποιήσουν : logomaker (online): κατασκευή λογότυπου της ομάδας. scratch (on line): προγραμματισμός (κίνηση λέξεων κλειδιών πάνω στο χάρτη). lunapic & photopea (online): επεξεργασία και μοντάζ εικόνων, φωτογραφιών και χαρτών. shotcut: δημιουργία και μοντάζ βίντεο από εικόνες, ήχους και από τα στοιχεία που θα βρεθούν από απογόνους προσφύγων ή από ιστορικά αρχεία. audacity: δημιουργία και μοντάζ ηχογραφημένων συνεντεύξεων και μουσικών αρχείων. Ηχογράφηση & βιντεοσκόπηση: (λογισμικά ενσωματωμένα στις κινητές συσκευές) Ηχογράφηση και βιντεοσκόπηση. free cam 8 : καταγραφή οθόνης.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/pdf
ΜΕΓΕΘΟΣ
77.464 (KΒ)
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Οι μαθητές με την μέθοδο Project θα κινητοποιηθούν και θα οριστεί από κοινού με τους διδάσκοντες η πορεία μελέτης του θέματος. Θα επισκεφθούν το Μουσείο Μικρασιατικού Πολιτισμού Αιγάλεω ώστε να ξεναγηθούν στους χώρους, να παρατηρήσουν αυθεντικά κειμήλια Μικρασιατών που ήρθαν πρόσφυγες το 1922 στο Αιγάλεω και να συμμετέχουν στη βιωματική δράση "Μια βαλίτσα αναμνήσεις". Θα πάρουν συνέντευξη από μέλος του Συλλόγου Μικρασιατών και θα καταγράψουν τις μαρτυρίες του. Με την ομαδοσυνεργατική μέθοδο θα εργαστούν σε υποομάδες και θα αναλάβουν από ένα συγκεκριμένο τομέα έρευνας, τον οποίο θα παρουσιάσουν στη συνέχεια στην ολομέλεια. Επιπρόσθετα θα γίνει μελέτη πεδίου στην περιοχή του Αιγάλεω με λήψη φωτογραφικού υλικού και αναζήτηση μαρτυριών με τη μέθοδο συνεντεύξεων. Για τη δημιουργία του έργου ψηφιακής αφήγησης οι μαθητές προτρέπονται να χρησιμοποιήσουν λογισμικά ανοιχτού κώδικα. Θα δημιουργήσουν το λογότυπο της ομάδας τους. Θα δημιουργήσουν animation με λέξεις κλειδιά από την Ιστορία. Θα συγκεντρώσουν εικόνες από ιστορικά αρχεία και θα τις επεξεργαστούν ηλεκτρονικά. Θα γράψουν αφηγηματικά κείμενα αναφορικά με τα γεγονότα. Θα δημιουργήσουν βίντεο και ηχογραφήσεις με συνεντεύξεις και ιστορικές αναφορές. Θα αποτυπώσουν στο χάρτη τις διαδρομές της προσφυγιάς. Θα μοντάρουν τις δημιουργίες τους για να ολοκληρωθεί το παραγόμενο έργο. Θα υποβάλλουν το έργο τους στον πανελλήνιο διαγωνισμό του Ιδρύματος Ωνάση Hack the map. Ψηφιακά εργαλεία που θα χρησιμοποιήσουν : logomaker (online): κατασκευή λογότυπου της ομάδας. scratch (on line): προγραμματισμός (κίνηση λέξεων κλειδιών πάνω στο χάρτη). lunapic & photopea (online): επεξεργασία και μοντάζ εικόνων, φωτογραφιών και χαρτών. shotcut: δημιουργία και μοντάζ βίντεο από εικόνες, ήχους και από τα στοιχεία που θα βρεθούν από απογόνους προσφύγων ή από ιστορικά αρχεία. audacity: δημιουργία και μοντάζ ηχογραφημένων συνεντεύξεων και μουσικών αρχείων. Ηχογράφηση & βιντεοσκόπηση: (λογισμικά ενσωματωμένα στις κινητές συσκευές) Ηχογράφηση και βιντεοσκόπηση. free cam 8 : καταγραφή οθόνης.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8525/2666
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Πολεμικά γεγονότα War eventsΠολεμικά γεγονότα
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Τεχνικές / Τρόποι γραφής Literary techniques / methodsΤεχνικές / Τρόποι γραφής > Τρόποι και τεχνικές της αφήγησης Methods and techniques of narrationΤρόποι και τεχνικές της αφήγησης
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
τεχνικός υπεύθυνος: Αικατερίνη Τρανού
δημιουργία: Αικατερίνη Τρανού, Μαρία Μακρή, Αγάπη Μυλωνάκη
συγγραφή σεναρίου: Αικατερίνη Τρανού, Μαρία Μακρή, Αγάπη Μυλωνάκη
παιδαγωγικός σχεδιασμός: Αικατερίνη Τρανού, Μαρία Μακρή, Αγάπη Μυλωνάκη
ειδήμων/ονες γνωστικού αντικειμένου: Αικατερίνη Τρανού, Μαρία Μακρή, Αγάπη Μυλωνάκη
εκπαιδευτική / παιδαγωγική ομάδα: Αικατερίνη Τρανού, Μαρία Μακρή, Αγάπη Μυλωνάκη
υπεύθυνος τεχνικού σχεδιασμού: Αικατερίνη Τρανού
τεχνική ομάδα: Αικατερίνη Τρανού
ανάπτυξη / τεχνική υλοποίηση: Αικατερίνη Τρανού
σχεδίαση γραφικών: Αικατερίνη Τρανού
σύλληψη: Μαρία Μακρή, Αγάπη Μυλωνάκη
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΜΥΛΩΝΑΚΗ ΑΓΑΠΗ
εκδότης/ες: ΙΤΥΕ, ΕΝΕΕΓΥΛ Αιγάλεω (Τρανού Αικ - Μακρή Μ. - Μυλωνάκη Α.)
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΜΥΛΩΝΑΚΗ ΑΓΑΠΗ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΕΝΕΕΓΥΛ Αιγάλεω (Τρανού Αικ - Μακρή Μ. - Μυλωνάκη Α.)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ