Το λουζερακι, μια ιστορια κατα του σχολικου εκφοβισμου: προσεγγιση εκτενους λογοτεχνικου εργου
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το σενάριο βασίζεται στην προσέγγιση εκτενούς λογοτεχνικού έργου με βάση το νέο πρόγραμμα σπουδών για το μάθημα της λογοτεχνίας στο Γυμνάσιο. Το λογοτεχνικό βιβλίο θίγει το θέμα του σχολικού εκφοβισμού, της απόρριψης και της απομόνωσης που απασχολεί ιδιαίτερα τη σχολική κοινότητα. Η ηρωίδα του βιβλίου είναι μία μαθήτρια της Γ Γυμνασίου και ανήκει στην κατηγορία των αόρατων παιδιών του σχολείου, των παιδιών που περνούν απαρατήρητα. Κατά συνέπεια, εκτός της λογοτεχνική απόλαυσης και ό,τι αυτή συνεπάγεται, το συγκεκριμένο βιβλίο μας δίνει την ευκαιρία να προσεγγίσουμε ένα σημαντικό θέμα, να ευαισθητοποιήσουμε και να αναπτύξουμε την ενσυναίσθηση των μαθητριών/ών. Η πρωτοπρόσωπη αφήγηση προσδίδει ζωντάνια και αμεσότητα στον λόγο, γεγονός που καθιστά το βιβλίο ευκολοδιάβαστο σε συνδυασμό με τη μικρή έκταση. Παράλληλα, η συγγραφέας αποτυπώνει με ρεαλιστικό τρόπο την ψυχολογία της/του περιθωριοποιημένης/ου έφηβης/ου.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η προσέγγιση του λογοτεχνικού βιβλίου αποτελείται από τρεις φάσεις: Α φάση: πριν την ανάγνωση Β φάση: κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης Γ φάση: μετά την ανάγνωση Για κάθε φάση δίνονται ενδεικτικές δραστηριότητες. Οι δραστηριότητες δεν είναι δεσμευτικές. Έχουν ως στόχο να αποτελέσουν έμπνευση και να δώσουν ιδέες σε όποια/ο συνάδερφο αποφασίσει να ασχοληθεί με το συγκεκριμένο λογοτεχνικό βιβλίο. Βασική φιλοσοφία του νέου προγράμματος σπουδών για το εκτενές λογοτεχνικό έργο αποτελεί η αποκλειστική ανάγνωση του εντός της σχολικής τάξης. Κατά συνέπεια, μετά την εκφραστική ανάγνωση κάθε κεφαλαίου, αφιερώνεται χρόνος για ελεύθερη συζήτηση με βάση τα θέματα που αναδύονται. Το κοινό ομαδικό φύλλο εργασίας (βλ. παράρτημα) που διατρέχει τη Β φάση συμπληρώνεται σταδιακά από τις μαθήτριες/τους μαθητές. Έχει ως στόχο να μπορούν να παρακολουθήσουν την εξέλιξη της πλοκής αλλά και πώς χτίζεται σταδιακά ο χαρακτήρας της ηρωίδας, καθώς προχωρά η ιστορία.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 15
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/pdf
ΜΕΓΕΘΟΣ
1015.93 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8525/2771
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα TopicsΘέματα > Άνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες Human - Human relations and valuesΆνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
συγγραφή σεναρίου: Μαρία Μιχάλη
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μιχάλη Μαρία
εκδότης/ες: ΙΤΥΕ, ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: Μιχάλη Μαρία
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΤΥΕ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ