Η επικοινωνία σε κάθε σχολικό οργανισμό σχετίζεται με το βαθμό της αποτελεσματικότητας του σχολικού ηγέτη και είναι καθοριστική για την εδραίωση υγιών εργασιακών και διαπροσωπικών σχέσεων, οι οποίες συμβάλλουν στη διαμόρφωση του κατάλληλου σχολικού, εργασιακού, παιδαγωγικού και μαθησιακού κλίματος και στην αποφυγή πρόκλησης συγκρούσεων εντός της σχολικής μονάδας. Ως δομικό στοιχείο, μέσο και εργαλείο που διαφοροποιεί τον ηγέτη από τον τυπικό διαχειριστή, η επικοινωνία αποτελεί εκ των ων ουκ άνευ κυρίαρχο συντελεστή ενίσχυσης της επαγγελματικής ικανοποίησης, της ποιότητας του μορφοπαιδευτικού έργου, της αυτοαποτελεσματικότητας μαθητών και διδασκόντων και εν τέλει της σχολικής και κοινωνικοοικονομικής αποτελεσματικότητας. Η επικοινωνία ασκεί μεγάλες επιδράσεις στο συναισθηματικό κεφάλαιο των οργανισμών, συμβάλλοντας θετικά ή/και αρνητικά στη συναισθηματική διέγερση και κινητοποίηση των ατόμων και καθορίζει το βαθμό δέσμευσης και αφοσίωσής τους στην οργανωσιακή αποστολή και στα οράματα, αλλά και το βαθμό εκπλήρωσης των εργασιακών στόχων.