Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΚΑΙ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ-ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΥ ΒΙΝΤΕΟ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για σχέδιο μαθήματος που διαρκεί μία διδακτική ώρα με επίκεντρο την αξιοποίηση διαδραστικού βίντεο. Μέσα από αυτό το διαδραστικό βίντεο οι μαθητές μπορούν να εξερευνήσουν τη φιλοσοφία, τις ιδέες και τη διδακτική μέθοδο του αρχαίου Έλληνα φιλοσόφου. Με διαδραστικές ερωτήσεις, γραφικά και συναρπαστική αφήγηση, αυτό το βίντεο ταξιδεύει τους μαθητές πίσω στην αρχαία Αθήνα και τους παρουσιάζει την προσωπικότητα του Σωκράτη. Οι μαθητές ανακαλύπτουν τι διαφοροποιεί τον Σωκράτη από τους Φυσικούς Φιλοσόφους και τους Σοφιστές, έρχονται σε επαφή με τις ιδέες του για τη δικαιοσύνη, την αρετή και τη γνώση.
Προτείνεται εναλλακτικός σχεδιασμός με την ίδια στοχοθεσία, τη χρήση του διαδραστικού βίντεο και παράλληλη αξιοποίηση του μοντέλου της Ανεστραμμένης τάξης. Σε αυτήν την εναλλακτική εκδοχή οι μαθητές μελετούν το βίντεο και αλληλεπιδρούν με τα στοιχεία του στο σπίτι ακολουθώντας ο καθένας τον δικό του ρυθμό.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το σχέδιο μαθήματος και η εναλλακτική του πρόταση προβλέπουν τόσο ατομικές όσο και ομαδικές δραστηριότητες και προτείνουν να αξιοποιηθεί το βίντεο σε μια μαθητοκεντρική διδασκαλία, διερευνητικού ανακαλυπτικού χαρακτήρα και να προκαλέσει κριτική σκέψη και γόνιμο διάλογο.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
ΜΕΓΕΘΟΣ
22.771 (KΒ)
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Το σενάριο έχει σχεδιαστεί για μία διδακτική ώρα. Ωστόσο, ανάλογα με το επίπεδο ετοιμότητας των μαθητών και τις ιδιαίτερες συνθήκες κάθε τάξης μπορεί να χρειαστεί μία επιπλέον ώρα. Στο βίντεο σχετικά με τον Σωκράτη και τη διδασκαλία του παρεμβάλλονται ερωτήσεις Πολλαπλής επιλογής, Σωστού-Λάθους. Το βίντεο σταματά, ο μαθητής απαντά, λαμβάνει ανατροφοδότηση και σε περίπτωση λάθους έχει τη δυνατότητα να επαναλάβει τη δραστηριότητα. Μετά την επίλυση της άσκησης, μπορεί να προχωρήσει.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8525/2979
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Πολιτισμός και Γραμματολογία Culture and GrammatologyΠολιτισμός και Γραμματολογία
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία Ancient Greek Language and GrammarΑρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία > Συγγραφέας WriterΣυγγραφέας
Φιλοσοφία PhilosophyΦιλοσοφία
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: ΣΕΡΕΤΗ ΒΑΓΙΑ
συγγραφή σεναρίου: ΣΕΡΕΤΗ ΒΑΓΙΑ
πάροχος περιεχομένου: ΕΡΤ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΣΕΡΕΤΗ ΒΑΓΙΑ
εκδότης/ες: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΣΕΡΕΤΗ ΒΑΓΙΑ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ