Τα Παπουτσια - μια εκπαιδευτικη ταινια για το προσφυγικο-μεταναστευτικο ζητημα
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η χρήση μίας αυτοσχέδιας ταινίας ως εκπαιδευτικό υλικό αναφορικά με το ζήτημα της μετανάστευσης και την Ευρωπαϊκή ταυτότητα

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Όλα περιγράφονται με μεγάλη λεπτομέρεια στο ειδικό βιβλίο δασκάλου. Αντιγράφουμε από εκεί: Εισαγωγή Η ιστορία μας λοιπόν αφηγείται ένα παραμύθι. Εντάξει, δεν είναι ένα παραμύθι, είναι προφανώς η ζοφερή πραγματικότητα εκατομμυρίων ανθρώπων, ανδρών, γυναικών και παιδιών. Το ερώτημα είναι τι μπορούμε εμείς να διδαχθούμε για τον εαυτό μας, τη γειτονιά μας, την Ευρώπη, από το δράμα αυτών των ανθρώπων. Πώς θα δουλέψετε το υλικό; Ο τρόπος, όπως σε κάθε παιδαγωγική δράση, είναι να τραβήξετε αρχικά την προσοχή των παιδιών, ώστε στη συνέχεια να μπει μία αφήγηση γύρω από την οποία έχουν σχεδιαστεί, ευχάριστες ελπίζουμε δραστηριότητες. Και για να γίνει αυτό, ετοιμάσαμε μία ταινία σε δύο μέρη: Την Ιλιάδα και την Οδύσσεια. Είναι η ιστορία του Αμίε, ενός εφήβου από τη Συρία, που εργάζεται σε οικοδομές. Ο Αμίε στην ταινία μας αγοράζει με προκαταβολή από το αφεντικό του ένα ζευγάρι καινούργια παπούτσια για να πάει στο γάμο της αδελφής του, ένα γάμο όμως που δεν θα προλάβει να γίνει στην ώρα του. Διότι τους προλαβαίνει όλους αναπάντεχα ο πόλεμος. Ο Αμίε, φεύγει μέσα στη νύχτα για μια χώρα και μια πόλη που ο πατέρας του γνώρισε ως ναυτικός. Και μετά ελπίζει από κει για κάποιο άλλο μέρος στην Ευρώπη. Τι θα γίνει; Τι θα ακολουθήσει; Το αφήνουμε να το παρακολουθήσετε στην ταινία. Το «σερβίρισμα» Εδώ παίζεται όλο το παιχνίδι: Κάντε μία ζωντανή, παραμυθένια, μαγική, υπνωτιστική, ενδιαφέρουσα εισαγωγή και έχετε κερδίσει το στόχο από την αρχή. Θα προτείναμε να μην βιαστείτε. Θα ήταν καλό να κάνετε μία παρουσίαση της ταινίας και μάλιστα αφού την έχετε παρακολουθήσει οι ίδιοι. Να κλείσετε τις κουρτίνες με τους μαθητές σας, να απλώσετε μαζί την οθόνη και να προβάλλετε εκεί την ταινία αν διαθέτετε την υποδομή, αντί σε μία τηλεόραση. Να πείτε στα παιδιά τι περίπου πρόκειται να δουν αλλά χωρίς spoilers, χωρίς λεπτομέρειες που να αποκαλύπτουν την πλοκή. Και ότι αυτό που θα παρακολουθήσουν είναι κάτι δραματικό. Δεν πρέπει να προφυλάσσουμε τα παιδιά από καθετί δυσάρεστο, είτε αυτό αφορά στην πραγματικότητα της ζωής είτε σε μία πραγματικότητα που αφηγείται μία ταινία.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
RESOURCE URL
FORMAT
application/zip
SIZE
335433.808 (KΒ)
TECHNICAL REQUIREMENTS
Περιγράφονται όλα στο Βιβλίο Δασκάλου, αλλά συνοπτικά: 1) Προλογίστε την ταινία (αφού τη δείτε οι ίδιοι) 2) Δείξτε την ταινία 3) Τις επόμενες δύο εβδομάδες συζητήστε και ασχοληθείτε με όποια σειρά και με όσες θέλετε από τις δραστηριότητες από το Τετράδιο Μαθητή
OTHER TECHNICAL REQUIREMENTS
Adobe Acrobat Reader MP4 Player
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8525/886
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Photodentro UGC
METADATA PROVIDER
Photodentro UGC
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Intercultural Education Intercultural EducationIntercultural Education
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
Culture CultureCulture
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
creator: Αργύριος Μπίρης, Απόστολος Μιχαλόπουλος
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Απόστολος Μιχαλόπουλος
publisher: ΙΤΥΕ
metadata licensor: Απόστολος Μιχαλόπουλος
metadata publisher: ΙΤΥΕ
QUALITY SEALS  
LICENSE