Η εφευρεση της τυπογραφιας
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ηλεκτρονικό βιβλίο που περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο δημιουργήθηκε το πρώτο τυπογραφικό στοιχείο από τον εφευρέτη της τυπογραφίας, τον Ιωάννη Γουτεμβέργιο. Περιγράφονται: 1. Η κατασκευή στοιχείων Για την κατασκευή ενός καλουπιού απαιτούνταν, καταρχήν, μία ξύλινη ράβδος σε μορφή παραλληλεπίπεδου. Επάνω σε αυτή χαράζονταν ανάγλυφο και αντίστροφο (με καθρεπτισμένη μορφή) ένα γράμμα του αλφαβήτου. 2.Η δημιουργία αποτυπώματος Η ράβδος που έφερε το χάραγμα του γράμματος, πιέζονταν επάνω σε εύπλαστο και ανθεκτικό πηλό, δημιουργώντας ένα αποτύπωμα. 3. Αποτύπωση Αποτύπωση της ράβδου στον πηλό. 4. Καλούπωμα Τοποθέτηση καλουπιού 5. Χύτευση Το αποτύπωμα αυτό χρησίμευε ως καλούπι για τη χύτευση (μεταφορά του μετάλλου σε υγρή μορφή μέσα στο καλούπι) σκληρού μετάλλου. 6. Δημιουργία καλουπιού Το μέταλλο που χύθηκε στερεοποιείται και δημιουργείται το καλούπι. 7. Τυπογραφική μηχανή-Πιεστήριο Πολλά τέτοια στοιχεία κάθε ένα εκ των οποίων απεικόνιζε ένα γράμμα τοποθετούνταν το ένα δίπλα στο άλλο σχηματίζοντας λέξεις, οι λέξεις αράδες (στίχους-γραμμές), οι αράδες στήλες αυτές σελίδες. Η κάθε σελίδα προσαρμόζονταν σφιχτά σε ένα τετράγωνο τελάρο. Τα στοιχεία τα τοποθετούσαν στην τυπογραφική μηχανή. Είναι ή μαύρη πλάκα στην εικόνα. 8. Αποτελέσματα της εφεύρεσης Με την τυπογραφία η γραπτή σκέψη κι η εικόνα μπορούσαν πια να διατηρηθούν και να κυκλοφορήσουν σε χιλιάδες αντίτυπα, ώστε να γίνουν προσιτές στον πολύ κόσμο.Τα βιβλία πλέον είναι λιγότερο ογκώδη και περισσότερο καλαίσθητα.Τα κείμενα πλέον προορίζονται λιγότερο για να διαβάζονται ενώπιον κοινού και περισσότερο για ατομική σιωπηρή μελέτη.Η γνώση έπαυσε να είναι προνόμιο των αριστοκρατών και των πλουσίων επιτρέποντας έτσι μεγάλο αριθμό ανθρώπων να μοιραστούν και να συζητήσουν παλιότερες και νέες ιδέες.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να περιγράψει με ακρίβεια τον τρόπο με τον οποίο κατασκευάστηκε και χρησιμοποιήθηκε το πρώτο τυπογραφικό στοιχείο για τη δημιουργία του πρώτου τυπογραφικού βιβλίου. Επίσης δίνεται η ευκαιρία στους μαθητές να διερευνήσουν τα οφέλη της εφεύρεσης της τυπογραφίας και τον αντίκτυπό τους στη μαζική διακίνηση της γνώσης και της πληροφορίας. Όσον αφορά την εκπαίδευση μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο διερεύνησης των λόγων που έγινε εφικτή η δημιουργία καθολικής και δημόσιας εκπαιδευσης.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
10 - 15
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/zip
ΜΕΓΕΘΟΣ
2497.192 (KΒ)
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Αφού κατεβάσετε το συμπιεσμένο αρχείο σε μορφή zip, το αποσυμπιέζετε και στη συνέχεια κάνετε διπλό κλικ στο αρχείο index.html για να τρέξει η εφαρμογή.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8525/935
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΥΛΙΚΟ ΧΡΗΣΤΩΝ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΥΛΙΚΟ ΧΡΗΣΤΩΝ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Τεχνολογία και επιστήμη Technology and scienceΤεχνολογία και επιστήμη
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργός: ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ
εκδότης: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ