Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Το συγκεκριμένο διδακτικό σενάριο απευθύνεται σε μαθητές της Β΄Δημοτικού. Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές: Εντάσσεται στη γνωστική περιοχή της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης (Μελέτης Περιβάλλοντος της Β΄Δημοτικού).Σχετίζεται επίσης με τη γλώσσα, τα μαθηματικά, την ιστορία, την αισθητική αγωγή και την πληροφορική. Γνώσεις και πρότερες ιδέες ή αντιλήψεις των μαθητών Οι μαθητές έχουν ήδη αναφερθεί στις τέσσερις εποχές στην Α΄ τάξη αλλά τα παιδιά έχουν συναντήσει τις εποχές και τους μήνες στην καθημερινή τους ζωή όταν μετράνε το χρόνο στην οικογένειά τους ,μέσα στα παραμύθια και στις ιστορίες της γιαγιάς. Λογισμικά που θα χρησιμοποιηθούν: Η ενότητα περιλαμβάνει παιδαγωγικές δραστηριότητες αξιοποίησης τεχνολογικών εργαλείων ΤΠΕ. 1. Λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης ( Kidspiration), για να ανιχνευτούν οι πρότερες γνώσεις των μαθητών για τις εποχές . Αυτό, γιατί η εννοιολογική χαρτογράφηση είναι μια ειδική τεχνική οπτικοποίησης των σχέσεων ανάμεσα σε διάφορες έννοιες. 2.Το διαδίκτυο για να βρουν παραμύθια και άλλου είδους πληροφορίες. 3. Το λογισμικό ζωγραφικής (Revelation Natural Art) με το οποίο οι μαθητές θα δημιουργήσουν ελεύθερα ζωγραφικές συνθέσεις σχετικές με το θέμα μας.. Σκοπός και στόχοι ως προς τις ΤΠΕ ως προς τη διαδικασία μάθησης σε σχέση με άλλα γνωστικά αντικείμενα Διδακτικοί Στόχοι Οι μαθητές επιδιώκεται: Α. Ως προς το γνωστικό αντικείμενο: Οι μαθητές να κατανοήσουν την κυκλικότητα του χρόνου. Οι μαθητές να εξοικειωθούν με άλλους τρόπους μέτρησης του χρόνου: εποχές-μήνες. Οι μαθητές να παρατηρήσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε εποχής τα οποία σχετίζονται με τη φύση, τις καιρικές συνθήκες, τις ασχολίες των ανθρώπων(δραστηριότητες-αθλήματα),ήθη-έθιμα, γιορτές. Να καλλιεργήσουν την προφορική και τη γραπτή έκφραση. Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους και να δημιουργήσουν. Να αναζητήσουν μύθους που αναφέρονται στην εναλλαγή των ...