Ειδη γραμμων (κουιζ)
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Διαδραστικό κουίζ και συνοδευτική ανοιχτή δραστηριότητα, με θέμα τα είδη των γραμμών. Στόχοι του μαθησιακού αντικειμένου είναι η όξυνση της παρατηρητικότητας των μαθητών και η κατανόηση του ρόλου της γραμμής ως δομικού στοιχείου της σύνθεσης. Μέσω του κουίζ, προβάλλονται εικόνες που περιέχουν ποικιλία γραμμών σε παράθεση με τις ιδιότητές τους και εξετάζονται τα χαρακτηριστικά των γραμμών, όπως αυτά προκύπτουν στο περιβάλλον και τα έργα τέχνης. Επίσης, προτείνεται ανοιχτή δραστηριότητα με θέμα τις γραμμές και τις φόρμες στο έργο του Wassily Kandinsky (Βασίλι Καντίνσκι).

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο εκπαιδευτικός προσδιορίζει τη σημασία της γραμμής ως πρωταρχικού μορφικού στοιχείου. Σχολιάζοντας κάθε ομάδα φωτογραφιών, επισημαίνει την ποικιλία των γραμμών τόσο στα έργα τέχνης όσο και στο φυσικό περιβάλλον. Οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες, παρατηρούν τις φωτογραφίες και προτρέπονται να επιλέξουν το σωστό είδος γραμμής (διαγώνιες, οριζόντιες, κατακόρυφες, κυκλικές, τεμνόμενες, ελικοειδείς, ελεύθερες). Οι γραμμές άλλοτε είναι εμφανείς και άλλοτε εμπεριέχονται στην εικόνα. Με την επανάληψη και την παρατήρηση, οι μαθητές διαπιστώνουν ότι η γραμμή είναι ένα ορατό στοιχείο ορισμένων έργων τέχνης, αλλά και ορατό στοιχείο της φύσης. Οι μαθητές προσθέτουν τα δικά τους παραδείγματα, ενώ σχολιάζονται από τον εκπαιδευτικό οι ιδιότητες των γραμμών (δυναμική, αυστηρή κ.λπ.) ως προς το μέγεθος, τη θέση και την κατεύθυνσή τους. Με τη μοριοδότηση της σωστής επιλογής και τις εναλλαγές διατηρείται το ενδιαφέρον των μαθητών, ώστε, στη συνέχεια, να εκφραστούν δημιουργικά, απεικονίζοντας το δικό τους έργο.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/zip
ΜΕΓΕΘΟΣ
17399.57 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8521/6571
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΕΚΔΟΣΗ
2.0
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
15/10/2014
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ
17/07/2019
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Σχέδιο και χρώμα Design and ColorΣχέδιο και χρώμα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ειδήμων/ονες γνωστικού αντικειμένου: Ανδρέας Κωστόπουλος [ΙΤΥΕ]
δημιουργία: Ανδρέας Κωστόπουλος [ΙΤΥΕ], Περικλής Γιαννάκης [ΙΤΥΕ]
συντονιστής ομάδας σχεδιασμού και ανάπτυξης: Σμαράγδα Χρυσοστόμου [ΙΤΥΕ]
επικαιροποίηση / προσαρμογή: Ανδρέας Κωστόπουλος [ΙΤΥΕ]
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: Γιάννης Παλιόκας [ΙΤΥΕ], Ανδρέας Κωστόπουλος [ΙΤΥΕ]
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: Γιάννης Παλιόκας [ΙΤΥΕ], Σμαράγδα Χρυσοστόμου [ΙΤΥΕ], Τζένη Οικονομίδου [ΙΤΥΕ]
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΙΤΥΕ
εκδότης/ες: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
έργο / πράξη:
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ