Αυτοπροσωπογραφια με γουνινο μανδυα, Ντυρερ, Μοναχο, Παλαια Πινακοθηκη,1500
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ζωγραφική σε ξύλο φλαμουριάς (66 cm x 49 cm) έργο του Γερμανού αναγεννησιακού ζωγράφου Άλμπρεχτ Ντύρερ. Στην «Αυτοπροσωπογραφία με γούνινο μανδύα» ο καλλιτέχνης αναπαριστά τον εαυτό του σε ένα έργο που διακρίνεται για τον θρησκευτικό του τόνο. Σε μαύρο φόντο τοποθετεί μετωπικά τη μορφή, η οποία αποδίδεται στη λεπτομέρεια της με ήρεμες φόρμες και λεπτές πινελιές . Το πρόσωπο περιγράφεται με θερμά χρώματα όπως ο κορμός και η περιβολή του καλλιτέχνη ενώ το φόντο περιγράφονται με ψυχρά χρώματα. Το έργο διακρίνεται για το γλυκό θερμό φως και την πυκνότητα των χρωμάτων στο σύνολο του. Επηρεασμένος από το αγιογραφικό πρότυπο του Χριστού να ευλογεί, ο καλλιτέχνης πάνω και αριστερά του έργου σημειώνει το έτος δημιουργίας του και το μονόγραμμα Α.D., ενώ δεξιά κείμενο που αναφέρει: ALBERTUSDURERUS NORICUS/IPSUM ME PROPRIIS SIC EFIN/GEBAM COLORIBUS AETATIS ANNO XXVIII «Εγώ, ο Άλμπρεχτ Ντύρερ από τη Νυρεμβέργη, σε ηλικία 28 ετών, με αιώνια χρώματα ζωγράφισα τον εαυτό μου».

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το έργο μπορεί να αποτελέσει αφετηρία για τη προσέγγιση της γερμανικής Αναγέννησης στην Τέχνη. Μέσα από την ανάλυση και σύγκριση των βασικών τεχνοτροπιών της να διερευνηθεί το ιστορικό πλαίσιο στο οποίο διαμορφώθηκε ο πολιτισμός και η καλλιτεχνική δημιουργία της εποχής. Το έργο του Ντύρερ μπορεί να συγκριθεί με έργα της ιταλική ζωγραφική και καλλιτεχνών όπως του Μποτιτσέλι, ντα Βίντσι και ντελα Φραντσέσκα, να διαπιστωθούν επιρροές, να εξεταστούν τα μορφοπλαστικά στοιχεία, να επισημανθούν κοινά στοιχεία και να αναγνωριστούν ορισμένα από αυτά. Επίσης εστιάζοντας στο θέμα του έργου μπορεί να γίνει κατανοητό πώς ο Ντύρερ, μέσα από την απεικόνιση του εαυτού του αντιλαμβάνεται το ρόλο του καλλιτέχνη, να διερευνηθεί η έννοια του πορτραίτου και να προσδιοριστεί το νόημα του από καλλιτεχνική, αισθητική και κοινωνική άποψη.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
image/jpeg
ΜΕΓΕΘΟΣ
127.312 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8521/8797
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΙΤΥΕ (ΟΔΥΣΣΕΙΑ/ΕΛΠΗΝΩΡ), ΙΕΠ (ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Π.Ι.)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΕΚΔΟΣΗ
1.0
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
31/12/2001
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
επιμέλεια περιεχομένου: Ανδρέας Κωστόπουλος
συντονιστής ομάδας σχεδιασμού και ανάπτυξης: Σμαράγδα Χρυσοστόμου
πάροχος περιεχομένου: Corel Professional Photos, Masterclips 303.000, Mark Harden,Web Gallery of Art
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Αναστασία Γαρμπή
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΙΤΥΕ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: Ανδρέας Κωστόπουλος
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΙΤΥΕ
εκδότης/ες: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
έργο / πράξη:
δράση:
υποέργο:
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ