Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Πορτραιτο του Φεντερικο Β' ντα Μοντεφελτρo, Πιερο ντελλα Φραντσεσκα, Ουφιτζι, Ιταλια,1465
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι εικόνα έργου ζωγραφικής με τέμπερα σε ξύλο (47 x 33). Πρόκειται για τμήμα του περίφημου έργου «Θριαμβικό Δίπτυχο» του Μοντεφέλτρο και της συζύγου του, Μπατίστα Σφόρτσα. Σε θέση προφίλ περιγράφεται ο δούκας του Ουμπρίνο σε μια απόλυτα ακίνητη στάση. Ο δούκας φορά κόκκινο ένδυμα και κυλινδρικό καπέλο στο ίδιο χρώμα. Το πρόσωπο του αποδίδεται με έντονο και σαφές περίγραμμα ενώ αξιοποιώντας ορισμένα μορφικά στοιχεία ο καλλιτέχνης αποδίδει τα έντονα χαρακτηριστικά του προσώπου, όπως η μύτη και το πιγούνι, και τον όγκο τους. Φόντο του έργου αποτελεί η περιγραφή φωτεινών λόφων, τη συνέχεια των οποίων διακόπτουν ποτάμι και δρόμος, αποδίδοντας με τον τρόπο αυτό το βάθος και την έκταση του τοπίου.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Εστιάζοντας στο έργο μπορεί να διερευνηθεί πως ο ντέλλα Φραντσέσκα αντιλαμβάνεται την έννοια του πορτραίτου και πως διαχειρίστηκε τη σχέση φωτός – χρώματος, με σκοπό τη λεπτομερειακή απεικόνιση του θέματος. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διάκριση των τύπων πορτραίτου (ανφάς, προφίλ, μισού προσώπου κλπ), στη διερεύνηση μορφικών στοιχείων όπως του χρώματος και της γραμμής, τα οποία μέσα από περιγράμματα και επίπεδα αποδίδουν πλαστικότητα στη μορφή και στο ρόλο του χώρου και της απόδοσης του στη ζωγραφική. Το έργο μπορεί να αποτελέσει αφετηρία για τη προσέγγιση της ιταλικής τέχνης την εποχή της Αναγέννησης. Μπορεί να συγκριθεί με έργα της γερμανικής σχολής και καλλιτεχνών όπως του Άλμπρεχτ Ντύρερ, Λούκα Κράναχ και Χανς Χόλμπαϊν του νεότερου, να διαπιστωθούν επιρροές, να εξεταστούν τα μορφοπλαστικά στοιχεία, να επισημανθούν κοινά στοιχεία και να αναγνωριστούν ορισμένα από αυτά. Η ενασχόληση καλλιτεχνών της ίδιας ιστορικής περιόδου και με άλλα αντικείμενα τέχνης και επιστήμης μπορεί να αποτελέσει αφορμή για τη διερεύνηση της έννοιας του homo universalis ώστε να γίνει κατανοητή η πολιτισμική της σημασίας.
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
RESOURCE URL
FORMAT
image/jpeg
SIZE
39.065 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8521/8954
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
METADATA PROVIDER
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΤΥΕ (ΟΔΥΣΣΕΙΑ/ΕΛΠΗΝΩΡ), ΙΕΠ (ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Π.Ι.)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
VERSION
1.0
CREATION DATE
31/12/2001
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education
> Painting PaintingPainting
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > meta – cognitive
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
editor:
Ανδρέας Κωστόπουλος
team coordinator:
Σμαράγδα Χρυσοστόμου
content provider:
Corel Professional Photos, Masterclips 303.000, Mark Harden,Web Gallery of Art
subcontract leader / coordinator:
Αναστασία Γαρμπή
supervising and monitoring authority:
ΙΤΥΕ
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
Ανδρέας Κωστόπουλος
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
ΙΤΥΕ
publisher: ΙΤΥΕ
metadata licensor: ΙΤΥΕ
metadata publisher: ΙΤΥΕ
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΟΔΥΣΣΕΙΑ
ΟΔΥΣΣΕΙΑ
funder: ΥΠΑΙΘ
funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠΕΑΕΚ, Β' ΚΠΣ
duration: 1996-2001
main beneficiary / contractor: CTI
coordinator / leader: Καθ. Θανάσης Χατζηλάκος
project / program partners: ΙΤΥΕ
action:
ΕΛΠΗΝΩΡ
funder: ΥΠΑΙΘ
funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠΕΑΕΚ, Β' ΚΠΣ
duration: 1996-2001
main beneficiary / contractor: CTI
coordinator / leader: Καθ. Θανάσης Χατζηλάκος
project / program partners: ΙΤΥΕ
ΕΛΠΗΝΩΡ
action coordinator / leader: Μαρία Σκιαδέλλη
subcontract:
ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
action coordinator / leader: Μαρία Σκιαδέλλη
ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
subcontractor: Exodus
subcontractor: Exodus
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: CTI
metadata coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
metadata project / program partners: ΙΤΥΕ
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: CTI
metadata coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
metadata project / program partners: ΙΤΥΕ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator