Το συγκεκριμένο υλικό αναπτύχθηκε με σκοπό οι μαθητές του Λυκείου να μπορούν με παιγνιώδη τρόπο να κάνουν επανάληψη την ύλη της Βιολογίας. Το συγκεκριμένο υλικό μπορεί να αποτελέσει διδακτικό υλικό με συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους που αναφέρονται αναλυτικά παρακάτω. Τα παραγόμενα επιτραπέζια παιχνίδια προτείνεται να χρησιμοποιούνται είτε τμηματικά, μετά την ολοκλήρωση της αντίστοιχης θεματικής ενότητας, είτε στο σύνολό τους, μετά την ολοκλήρωση όλων των θεματικών ενοτήτων. Επίσης, μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στο μάθημα της αγγλικής γλώσσας, για να συμβάλλουν στην εκμάθηση Βιολογίας στη διεθνή αυτή γλώσσα, με την εφαρμογή της μεθόδου CLIL (Content and Language Integrated Learning). Οι θεματικές ενότητες που κατηγοριοποιείται η ύλη αφορούν τα εξής θέματα: α) Πρωτεΐνες, β) Ένζυμα, γ) Νουκλεϊκά Οξέα, δ) Μοριακή Γενετική, ε) Υδατάνθρακες & Λιπίδια, στ) Κυτταρική Διαίρεση, ζ) Κύτταρο-Κυτταρικά Οργανίδια. Τα επιτραπέζια παιχνίδια είναι τα εξής: σταυρόλεξα και τρία επιτραπέζια παιχνίδια γνώσεων “Prove your knowledge”, “Avoid them” και “Name it!”.
Επιδιωκόμενοι στόχοι: I. Ενεργοποίηση των μαθητών για εκμάθηση της ύλης της Βιολογίας μέσω ενός πιο προσφιλή και παιγνιώδη τρόπου. Σε κάθε περίπτωση το υλικό στοχεύει σε γενικά και ειδικά μαθησιακά αποτελέσματα. Ενδεικτικά αναφέρουμε στα γενικά μαθησιακά αποτελέσματα: α) Την εξοικείωσή του μαθητή με τον επιστημονικό τρόπο σκέψης και την πρόκληση του ενδιαφέροντος του για αναζήτηση της γνώσης σε θέματα που αφορούν τη Βιολογία. β) Tην ανάπτυξη της ικανότητας του μαθητή να συλλέγει πληροφορίες από επιστημονικές πηγές ή πλήρεις μελέτες αξιοποιώντας και την τεχνολογία της Πληροφορικής, όπου αυτό είναι δυνατό και τον έλεγχο πληροφοριών. Ειδικότερα δε στα κεφάλαια: 1. Χημική Σύσταση του Κυττάρου α) Τη δυνατότητα να αναφέρει τις σπουδαιότερες ομάδες βιολογικών μακρομορίων (πρωτεΐνες, νουκλεϊκά οξέα, υδατάνθρακες και λιπίδια) και τους δομικούς λίθους από τους οποίους αυτά αποτελούνται. β) Την ικανότητα να διακρίνει ομοιότητες στον τρόπο με τον οποίο σχηματίζονται τα διάφορα είδη μακρομορίων. 2. Κύτταρο: Η θεμελιώδης μονάδα της ζωής α) Να ταυτοποιεί τις δομές του ενός κυττάρου β) Να διακρίνει τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ ενός φυτικού και ενός ζωικού κυττάρου. γ) Να συσχετίζει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις λειτουργίες των φυτικών και ζωικών κυττάρων με τις ανάγκες που δημιουργεί στους αντίστοιχους οργανισμούς το περιβάλλον στο οποίο ζουν. 3. Γενετική α) Να αναγνωρίζει ότι το γονίδιο αποτελεί τμήμα του DNA. β) Να περιγράφει τον τρόπο μεταβίβασης του γενετικού υλικού και έκφρασης της γενετικής πληροφορίας. γ) Να διακρίνει τις διαφορές μίτωσης και μείωσης. II. Εμπλουτισμός λεξιλογίου στην αγγλική γλώσσα και εξοικείωση με την αντίστοιχη επιστημονική ορολογία III. Βελτίωση στην εκφορά γραπτού και προφορικού λόγου στην αγγλική γλώσσα IV. Έκθεση των μαθητών σε αυθεντικά πολυτροπικά γλωσσικά περιβάλλοντα V. Ομαδοσυνεργατικός τρόπος μάθησης