Στο συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο, που αποτελείται από ένα σύντομο Φύλλο Εργασίας - που υλοποιείται εντός μίας διδακτικής ώρας - και από μία προσομοίωση εικονικού εργαστηρίου phet, εξετάζεται πώς εφαρμόζεται ο νόμος του Φαραντέι για την παραγωγή επαγωγικής εναλλασσόμενης τάσης, καθώς και την εξάρτηση του πλάτους της τάσης αυτής από τους εξής παράγοντες: αριθμός σπειρών πηνίου, επιφάνεια σπειρών πηνίου, ταχύτητα περιστροφής και μαγνητική επαγωγή του μαγνήτη. Επιπρόσθετη αξία του λογισμικού είναι η παραμετροποίηση του εικονικού πειράματος και η δυνατότητα ελέγχου και αλλαγής των μεταβλητών αριθμός σπειρών πηνίου, επιφάνεια σπειρών πηνίου, ταχύτητα περιστροφής και μαγνητική επαγωγή του μαγνήτη. Η εφαρμογή του εικονικού εργαστηρίου είναι απλή στη χρήση και δεν απαιτεί ιδιαίτερες τεχνικές γνώσεις, ενώ η διερεύνηση της εφαρμογής εικονικού εργαστηρίου και η αλλαγή των παραμέτρων γίνεται εύκολα και γρήγορα από τους μαθητές. Η καλαίσθητη διεπαφή της εφαρμογής επιτρέπει επιπρόσθετα την άμεση οπτικοποίηση εννοιών – όπως το μαγνητικό πεδίο – γεγονός που δεν μπορεί να γίνει αισθητό με την εκτέλεση της εργαστηριακής άσκησης με τον παραδοσιακό τρόπο. Η διδακτική προσέγγιση της εφαρμογής μπορεί να πραγματοποιηθεί γρήγορα και με ασφάλεια ενώ οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες, συνθήκες που πολύ δύσκολα εξασφαλίζονται σε πραγματικό εργαστήριο ηλεκτρομαγνητισμού. Το περιβάλλον της προσομοίωσης είναι ελκυστικό για τους μαθητές λόγω των γραφικών του και το περιβάλλον διεπαφής είναι απλό και εύχρηστο ακόμα και για τυχαίους χρήστες. Επιπλέον οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να επαναλάβουν την προσομοίωση μέσω δικτύου στο σπίτι τους και να ασκηθούν σε αυτήν. Επίσης η δυνατότητα διερεύνησης που προσφέρει το συγκεκριμένο εικονικό εργαστήριο εξασφαλίζει το ενδιαφέρον και την ενεργητική συμμετοχή των μαθητών. Η άμεση ανατροφοδότηση οδηγεί σε διδακτικά οφέλη που ο διδάσκων έχει την ευκαιρία να αξιοποιήσει. Τέλος δίνεται η δυνατότητα εξαγωγής του μαθηματικού τύπου που δίνει το πλάτος της επαγωγικής τάσης συναρτήσει των παραπάνω μελετηθέντων παραμέτρων.