Προσωπεια - Θεατρο στην Αρχαια Ελλαδα: Καλλιεργεια δεξιοτητων διερευνητικης μαθησης με αξιοποιηση ιστορικων πηγων
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το σενάριο «Προσωπεία - Θέατρο στην Αρχαία Ελλάδα» αποσκοπεί στην καλλιέργεια δεξιοτήτων διερευνητικής μάθησης στην Ιστορία σε θέματα που ανάγονται στη σφαίρα του πολιτισμού. Ειδικότερα, το μάθημα της ιστορίας στοχεύει να φέρει τους μαθητές σε επαφή με τις θεωρίες και μεθόδους που χρησιμοποιούν οι ιστορικοί. Ο ιστορικός, για να γνωρίσει τι έχει γίνει πριν από αυτόν, στηρίζεται στα κάθε λογής κατάλοιπα του παρελθόντος, τις πηγές, και με αυτά προσπαθεί ν’ ανασυνθέσει την ιστορική εικόνα. Ως ιστορική πηγή προσδιορίζεται κάθε είδους υλικό από το οποίο πηγάζουν οι γνώσεις για το παρελθόν. Στην ίδια κατεύθυνση, η χρήση των ιστορικών πηγών στη σχολική τάξη, επιτρέπει την άμεση συμμετοχή των μαθητών σε διαδικασίες διερευνητικής μάθησης και οικοδόμησης της ιστορικής γνώσης και θα συμβάλλει να εκτιμήσουν τον αγώνα του ιστορικού να αξιοποιήσει τις μαρτυρίες της ιστορικής ζωής και να συνθέσει το έργο του. H διερευνητική μέθοδος μάθησης εισάγει την επιστημονική έρευνα στη σχολική πράξη. Εφοδιάζει το μαθητή με δεξιότητες όπως να: • ασκεί την κριτική του σκέψη. • συλλέγει με επιστημονικές μεθόδους τις πηγές του. • αποκτά επιστημονικό λόγο. • τεκμηριώνει επιστημονικά τις απόψεις και θέσεις του.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η επιτυχημένη διδακτική παρέμβαση προϋποθέτει την ενεργό συμμετοχή του μαθητή και απέχει από την καθιερωμένη σχολική πρακτική που μένει αγκιστρωμένη στην τακτική της «μετάδοσης» γνώσης που προσφέρεται έτοιμη και δε συνδέεται με τις εμπειρίες του μαθητή. Η κριτική απέναντι στην παραδοσιακή άποψη διαμόρφωσε νέες τάσεις στη διδακτική με αποτέλεσμα η εκτεταμένη αφήγηση της Ιστορίας από τον εκπαιδευτικό, να δώσει τη θέση της σε δραστηριότητες που προϋποθέτουν ο μαθητής να μην απομνημονεύει απλά πληροφορίες και γεγονότα, αλλά μεταξύ άλλων να αυτενεργεί κατά τη μελέτη του δοσμένου ιστορικού υλικού. Για το σκοπό αυτό επιλέξαμε μια χαρακτηριστική παιδαγωγική προσέγγιση η οποία αξιοποιεί τις αρχές της Κοινωνικό-γνωστικής Θεωρίας Μάθησης (Constructivism) και συγκεκριμένα τη Διερευνητική Μέθοδο που εισάγει την επιστημονική έρευνα στη σχολική πράξη, καθώς οι μαθητές καλούνται αφού οργανώσουν τα δεδομένα, να αναφέρουν τις δικές τους ερμηνείες και επεξηγήσεις. Η δόμηση ενός μοντέλου διδασκαλίας με διερεύνηση ακολουθεί πέντε φάσεις: Έκθεση Προβληματισμού-Κινητοποίηση Μαθητών, Συγκέντρωση Δεδομένων-Επεξεργασία Υλικού, Οργάνωση-Διατύπωση Συμπερασμάτων, Ανάλυση Ερευνητικής Διαδικασίας-Εφαρμογή και Αξιολόγηση.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
RESOURCE URL
FORMAT
application/pdf
SIZE
571.436 (KΒ)
TECHNICAL REQUIREMENTS
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα CC BY-NC-ND Αυτή η άδεια είναι η πιο περιοριστική επιτρέποντας στους άλλους μόνο να μεταφορτώνουν τα έργα σας και να τα μοιράζονται με άλλους, αρκεί να σας αποδίδουν αναγνώριση/ credit, αλλά δεν μπορούν να τα αλλάξουν κατά κανέναν τρόπο, ή να τα χρησιμοποιήσουν εμπορικά.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8525/1465
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Photodentro UGC
METADATA PROVIDER
Photodentro UGC
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Culture and Grammatology Culture and GrammatologyCulture and Grammatology
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
creator: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
publisher: ΙΤΥΕ
metadata licensor: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
metadata publisher: ΙΤΥΕ
QUALITY SEALS  
LICENSE