Το σενάριο «Προσωπεία - Θέατρο στην Αρχαία Ελλάδα» αποσκοπεί στην καλλιέργεια δεξιοτήτων διερευνητικής μάθησης στην Ιστορία σε θέματα που ανάγονται στη σφαίρα του πολιτισμού. Ειδικότερα, το μάθημα της ιστορίας στοχεύει να φέρει τους μαθητές σε επαφή με τις θεωρίες και μεθόδους που χρησιμοποιούν οι ιστορικοί. Ο ιστορικός, για να γνωρίσει τι έχει γίνει πριν από αυτόν, στηρίζεται στα κάθε λογής κατάλοιπα του παρελθόντος, τις πηγές, και με αυτά προσπαθεί ν’ ανασυνθέσει την ιστορική εικόνα. Ως ιστορική πηγή προσδιορίζεται κάθε είδους υλικό από το οποίο πηγάζουν οι γνώσεις για το παρελθόν. Στην ίδια κατεύθυνση, η χρήση των ιστορικών πηγών στη σχολική τάξη, επιτρέπει την άμεση συμμετοχή των μαθητών σε διαδικασίες διερευνητικής μάθησης και οικοδόμησης της ιστορικής γνώσης και θα συμβάλλει να εκτιμήσουν τον αγώνα του ιστορικού να αξιοποιήσει τις μαρτυρίες της ιστορικής ζωής και να συνθέσει το έργο του. H διερευνητική μέθοδος μάθησης εισάγει την επιστημονική έρευνα στη σχολική πράξη. Εφοδιάζει το μαθητή με δεξιότητες όπως να: • ασκεί την κριτική του σκέψη. • συλλέγει με επιστημονικές μεθόδους τις πηγές του. • αποκτά επιστημονικό λόγο. • τεκμηριώνει επιστημονικά τις απόψεις και θέσεις του.