Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές αναφέρεται ως «παράδοξο θεώρημα» των Μαθηματικών μιας και εμφανίζεται κάποια αντίφαση στην εποπτεία και τα αποτελέσματα των Μαθηματικών. Όπως περιγράφεται και στα στοιχεία του Ευκλείδη, το γεγονός ότι τα παραλληλόγραμμα (ή τα τρίγωνα) που έχουν την ίδια βάση και βρίσκονται ανάμεσα στις ίδιες παράλληλες είναι ισοδύναμα προκαλούσε αμηχανία σε όλους εκείνους που αγνοούσαν την επιστήμη της Γεωμετρίας. Οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες και καθοδηγούμενοι από το φύλλο εργασίας, καλούνται να εξερευνήσουν τις προϋποθέσεις ώστε τα δυο τρίγωνα να είναι ισεμβαδικά και να έρθουν σε επαφή με καταστάσεις όπου η εποπτεία δεν συμβαδίζει πάντοτε με τους αντίστοιχους μαθηματικούς κανόνες και θεωρήματα.