ΦΥΤΑ – ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑ – ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Με κεντρικό θέμα τα φυτά εφαρμόστηκε η βιωματική μέθοδος που αποτελεί μια ενεργητική μέθοδο μάθησης, κατά την οποία οι εκπαιδευόμενοι βιώνουν το υπό διερεύνηση γνωστικό αντικείμενο καθώς το εξερευνούν μέσα από τις εμπειρίες τους. Αξιοποιούνται τα βιώματά τους ή προκαλούνται νέα βιώματα. Με την εφαρμογή της συγκεκριμένης μεθόδου αναπτύσσονται κυρίως κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες στους εκπαιδευόμενους και προωθείται η προσωπική τους ανάπτυξη. Ενθαρρύνονται να συμμετέχουν ενεργητικά στη διαδικασία της μάθησης και να βιώσουν το θέμα που μελετούν, έτσι ώστε να το κατανοήσουν καλύτερα και επομένως να νοιώσουν ενδιαφέρον για αυτό.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η έννοια φυτό αποτελεί αντικείμενο της μελέτης περιβάλλοντος στη Γ΄ και Δ΄ τάξη του δημοτικού σχολείου και είναι πρόσφορο θέμα για τη βιωματική μέθοδο. Από εκπαιδευτικές έρευνες έγινε γνωστό ότι τα παιδιά πριν ακόμη φοιτήσουν στο σχολείο έχουν διαμορφώσει άποψη για το φυσικό κόσμο και έχουν δώσει τη δική τους ερμηνεία για το πως λειτουργεί. Οι ιδέες των παιδιών για το φυσικό κόσμο έχουν μια παγκοσμιότητα και συγκροτούν ερμηνευτικά μοντέλα. Τα παιδιά διαμορφώνουν τις ιδέες τους μέσω των αλληλεπιδράσεων, την κοινωνική επαφή, τη γλώσσα και με αυτές προσπαθούν να ερμηνεύσουν πώς λειτουργεί ο κόσμος. Οι ιδέες ή αντιλήψεις των μαθητών μπορούν να ομαδοποιηθούν, έχουν γενικότητα και διαχρονική ισχύ, παρόλο που μερικές απ’ αυτές διαφοροποιούνται με την ανάπτυξη του μαθητή και την επίδραση της διδασκαλίας. Για παράδειγμα, είναι τεκμηριωμένο από σχετικές έρευνες ότι οι περισσότεροι μαθητές, και στην πραγματικότητα πολλοί ενήλικες, πιστεύουν ότι τα φυτά παίρνουν όλο το φαγητό τους από το χώμα. Επίσης, αγνοούν την πρόσληψη ατμοσφαιρικού διοξειδίου του άνθρακα, ή δεν θεωρούν πιθανόν ότι τα φυτά μπορούν πράγματι να συνθέσουν φαγητό από ανόργανα πρόδρομα μόρια, όπως τα αέρια, τα οποία συχνά θεωρούν ότι είναι χωρίς μάζα. Αυτό ίσως είναι κατανοητό, καθώς το φαγητό συχνά θεωρείται από τους ανθρώπους ως κάτι στέρεο που συχνά το παίρνουμε απ’ έξω. Μέσω της βιωματικής μεθόδου επιδιώξαμε οι μαθητές να ανασκευάσουν τις πρωταρχικές τους αντιλήψεις και να κατανοήσουν καλύτερα την έννοια φυτό ώστε να αποκτήσουν επιστημονικά συνεπείς γνώσεις γύρω από το θέμα αυτό.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 12
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
RESOURCE URL
FORMAT
application/pdf
SIZE
620.222 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8525/1501
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Photodentro UGC
METADATA PROVIDER
Photodentro UGC
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Biology BiologyBiology > Nutrition NutritionNutrition > Plant organisms Plant organismsPlant organisms
Biology BiologyBiology > Respiration RespirationRespiration > Plant organisms Plant organismsPlant organisms
Biology BiologyBiology > Transfer of substances Transfer of substancesTransfer of substances > Plant Organisms Plant OrganismsPlant Organisms
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
scientific coordinator: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
pedagogical coordinator: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
creator: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
script writer: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
instructional designer: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
subject matter expert: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
content editor: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
editor: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
metadata enricher: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
metadata validator: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
scientific metadata coordinator: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
publisher: ΙΤΥΕ
metadata licensor: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
metadata publisher: ΙΤΥΕ
QUALITY SEALS  
LICENSE