Το παρόν υλικό αποτελεί μία διαδραστική, προσπάθεια καλλιέργειας της ενσυναίσθησης και της αποδοχής της διαφορετικότητας, μέσα από το μάθημα των Θρησκευτικών και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου. Ο τρόπος διεξαγωγής και το τελικό υλικό αυτής της δράσης, υποστηρίζει την ομαδοσυνεργατική, την βιωματική και ανακαλυπτική μέθοδο προσέγγισης των διδακτικών προσδοκώμενων, ενθαρρύνοντας, παράλληλα, την ανάληψη προσωπικών ευθυνών και δράσεων από τους μαθητές για την αντιμετώπιση της ξενοφοβίας και της μη αποδοχής του διαφορετικού. Στοχεύοντας στην μετουσίωση της γνώσης σε παιδεία, μέσα από την καλλιέργεια της κριτικής και αφαιρετικής ικανότητας του μαθητή, η σχολική τάξη αποκτά ενεργητική δυναμική παρουσία ως κριτής και διαμορφωτής της κοινωνικής πραγματικότητας. Οι οικουμενικές αρχές και αξίες του Χριστιανισμού για ισοτιμία, αγάπη, ειρήνη και καταλλαγή καταδεικνύονται μέσα από το γραπτό λόγο και το φωτογραφικό υλικό των μαθητών ως χρέος, και πανανθρώπινο όραμα, εφικτό και αναγκαίο, καθιστώντας τους μαθητές ενεργούς και σκεπτόμενους πολίτες.