Οι λεξιλογικές δραστηριότητες συνολικά επιχειρούν να λειτουργήσουν, αφενός, ως απο-ταμιευτήριο θεματικού λεξιλογίου με άξονα την έννοια "ταξίδι", ενταγμένες στη μελέτη για το θέμα αυτό. Πιο συγκεκριμένα: Οι ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΥ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟΥ είναι κυρίως ασκήσεις-ερωτήσεις κλειστού τύπου, συμπλήρωσης σωστού, συνωνύμων, αντιθέτων, αλλά και διερεύνησης λέξεων-εκφράσεων για το θέμα "ταξίδι". Στόχοι – Λειτουργίες: i) Εμπέδωση/επανάληψη λεξιλογίου από τη μελέτη κειμένων και τη συζήτηση για το θέμα, με εφαρμογή σε παραδειγματικές φράσεις (παθητικό λεξιλόγιο). ii) Εμπέδωση/επανάληψη της χρήσης λέξεων, στοχεύοντας τουλάχιστον σε μετέπειτα παραγωγές λόγου για το θέμα "ταξίδι" (ενεργητικό λεξιλόγιο) iii) Πρακτική σε λεξιλογικές ασκήσεις συμπλήρωσης σωστής λέξης, συνωνύμων και αντιθέτων. iv) Διερεύνηση εννοιών-λέξεων από επικοινωνιακή-λειτουργική οπτική μέσα σε αυθεντικά παραδείγματα/κείμενα. Επιπλέον, οι ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΙ – ΛΕΞΙΛΟΓΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ επιχειρούν να λειτουργήσουν ως παραδείγματα-οδηγοί, με σκοπό την άντληση, οργάνωση-καταχώριση και αποθήκευση (και στη μνήμη) λεξιλογίου προς χρήση, αναφορικά με ένα θέμα. Πρόκειται για ένα είδος εννοιολογικού χάρτη, με θεματικές κατηγορίες-ενότητες. Στόχοι: - Εφοδιασμός των μαθητών με θεματικό λεξιλόγιο, συγκεντρωμένο σε ένα φύλλο, προκειμένου να ανατρέχουν για κάθε χρήση. - Παραδείγματα άντλησης λεξιλογίου, με ανάκληση προϋπαρχουσών γνώσεων, μελέτη κειμένων για το θέμα και συζήτηση, όπου το λεξιλόγιο οργανώνεται και αποθηκεύεται με την κατασκευή πίνακα, αφού πρώτα ο δημιουργός έχει θέσει στον εαυτό του βασικά ερωτήματα για το θεματικό κέντρο, που καθορίζουν τις θεματικές κατηγορίες. - Μετά την παρουσίαση της στρατηγικής και τη μελέτη-συζήτηση των παραδειγμάτων, ακολουθεί φύλλο εργασίας, ώστε να εφαρμόσουν οι μαθητές.