ΑΛΚΑΛΙΑ-ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΘΕΣΗ ΣΤΟΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΠΙΝΑΚΑ
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στο βίντεο παρουσιάζεται αρχικά και ξεχωριστά για το κάθε ένα από τα αλκάλια : α)Ο τρόπος οικοδόμησης του ηλεκτρονικού περιβλήματος τους και η σχέση της ηλεκτρονικής δομής με τη θέση που αυτά κατέχουν στον περιοδικό πίνακα.(ομάδα-περίοδο-τομέα). β)Δίνονται επίσης κάποιες γενικές πληροφορίες για την προέλευση του ονόματος των αλκαλίων και χαρακτηριστικές τους ιδιότητες . γ)Στη συνέχεια συσχετίζεται ο ρόλος της Ατομικής ακτίνας των αλκαλίων και της Ενέργειας Πρώτου Ιοντισμού τους, με τη χημική συμπεριφορά και τη δραστικότητα τους. γ)Ακολουθεί το Πείραμα (που πραγματοποιήθηκε στο σχολικό εργαστήριο Φ.Ε.) “Η αντίδραση του νατρίου με το νερό” και παρουσιάζεται “Ο μηχανισμός της αντίδρασης των αλκαλίων με το νερό” – με προσομοίωση.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Στόχοι του βίντεο είναι : α)να εξυπηρετήσει και να διευκολύνει το διδάσκοντα κατά τη διδασκαλία των ενοτήτων :“Περιοδικός πίνακας” - “Αλκάλια”. β)Να βοηθήσει το μαθητή ώστε να μπορεί : 1.Να χρησιμοποιεί το “Διαγώνιο κανόνα” για την οικοδόμηση του ηλεκτρονιακού περιβλήματος των ατόμων των αλκαλίων. 2. Να συσχετίζει τη δομή με τη θέση των αλκαλίων στον περιοδικό πίνακα. 3.Να αναφέρει κοινές ιδιότητες των αλκαλίων . 4.Να συσχετίζει τη χημική συμπεριφορά με την ατομική ακτίνα και την ενέργεια ιοντισμού. 5.Να διαπιστώνει πειραματικά ορισμένες φυσικές και χημικές ιδιότητες του νατρίου και του καλίου. 6.Να γράφει τις εξισώσεις της αντίδρασης των αλκαλίων με το νερό. Μετά την παρακολούθηση του βίντεο ο μαθητής θα μπορεί να απαντήσει σε διάφορα ερωτήματα, μερικά εκ των οποίων είναι: -Ποιά είναι τα χημικά στοιχεία που ανήκουν στα αλκάλια; -Πως γίνεται η κατανομή των ηλεκτρονίων κατά την οικοδόμηση του ηλεκτρονιακού περιβλήματος των ατόμων των αλκαλίων; - Ποιό είναι το κοινό χαρακτηριστικό των αλκαλίων;-Γιατί έχουν όλα παρόμοια συμεριφορά;-Πώς μεταβάλλεται η ακτίνα καθώς κινούμαστε από πάνω πρός τα κάτω μέσα στην ομάδα των αλκαλίων; -Πως μεταβάλλεται η Εi1 σε σχέση με την ακτίνα; - Γιατί το Καίσιο αντιδρά περισσότερο εκρηκτικά από το Λίθιο; - Γιατί τα αλκάλια αντιδρούν με το Νερό; -Γιατί μεταβάλλεται το χρώμα της Φαινολοφθαλεϊνης κατα την αντίδραση του Νατρίου με το νερό; - Γιατί το Κατιόν του Ρουβιδίου είναι πιο δραστικό από το κατιόν του Νατρίου; -Γιατί το νάτριο βρίσκεται στην Πρώτη ομάδα και στην 3η περίοδο του Περιοδικού Πίνακα; - Γιατί τα αλκάλια ανήκουν στον τομέα “S” ;-Ποιό από τα αλκάλια έχει όνομα ελληνικής καταγωγής;- Ποιό είναι το πιο ηλεκτροθετικό από όλα τα αλκάλια; -Πιο από τα αλκάλια είναι το πιο μαλακό μέταλλο;-Ποιές είναι οι κοινές ιδιότητες των αλκαλίων; κ.αλ.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
16 - 20
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
RESOURCE URL
FORMAT
video/mp4
SIZE
254652.811 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8525/2099
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Photodentro UGC
METADATA PROVIDER
Photodentro UGC
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Chemistry ChemistryChemistry > Atoms and molecules Atoms and moleculesAtoms and molecules > Structure of an atom Structure of an atomStructure of an atom
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
creator: ΧΑΧΟΛΑ ΣΤΕΡΓΙΑΝΗ
original work creator: ΧΑΧΟΛΑ ΣΤΕΡΓΙΑΝΗ
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΧΑΧΟΛΑ ΣΤΕΡΓΙΑΝΗ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: ΧΑΧΟΛΑ ΣΤΕΡΓΙΑΝΗ
publisher: ΙΤΥΕ
metadata licensor: ΧΑΧΟΛΑ ΣΤΕΡΓΙΑΝΗ
metadata publisher: ΙΤΥΕ
QUALITY SEALS  
LICENSE