• Να διερευνήσουν οι μαθητές τον ρόλο των αξιών του ηρωικού κώδικα(τιμή, ανδρεία, αιδώς, χρέος προς την πατρίδα, υστεροφημία...) στη συμπεριφορά και στη στάση ζωής του Ομηρικού ήρωα. • Να μελετήσουν τις αντιλήψεις για τη θέση της γυναίκας και του παιδιού στην ομηρική κοινωνία, ειδικά όταν παύουν να έχουν την προστασία του συζύγου-πατέρα. • Ως προς την εξέλιξη του μύθου να συνειδητοποιήσουν ότι πλησιάζει ο θάνατος, άρα και η πτώση της Τροίας. • Καλούνται να εντοπίσουν τρόπους αφηγηματικής τεχνικής και έκφρασης, όπως τα άστοχα ερωτήματα, την προοικονομία , την ειρωνεία και να δουν τον ρόλο τους στο έργο. • Να δουν πώς μία και μόνο σκηνή από το έπος της Ιλιάδας έδωσε αφορμή για έμπνευση σε πολλούς καλλιτέχνες στη διάρκεια του χρόνου, μέσα από την προβολή έργων τέχνης ( ως αφόρμηση.)