Σύμφωνα με το μοντέλο της ομαδικής έρευνας (group investigation) η δημιουργία κλίματος γόνιμης περιέργειας στους μαθητές με αφόρμηση το ερώτημα « Ὦ Ἀριστότελες, εἰπέ μοι ὁπόσος ἠθικός εἰμί;», δηλ. «Πες μου, Αριστοτέλη, πόσο ηθικός είμαι;» δίνει το βήμα στους μαθητές να ξεδιπλώσουν το δικό τους προβληματισμό γύρω από την έννοια της ηθικής, κατά τον Αριστοτέλη, αρετής από το χθες στο σήμερα. Στη συνέχεια οι μαθητές μέσα από τη διαδικασία της αξιολόγησης συνθέτουν τα δεδομένα που έχουν επεξεργασθεί και συλλέξει μέσα από τη συμπλήρωση φύλλων εργασιών.