Γρηγ. Ξενοπουλου, «Καποια Χριστουγεννα»: Κειμενο ψυχαγωγικο…
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Με τη διαδραστική εικόνα επιχειρείται να ανακαλύψουν, να προσέξουν και να στοχαστούν-συζητήσουν τα παιδιά τον πλούτο του κειμένου από την άποψη του περιεχομένου, των συγγραφικών τεχνικών και των εκφραστικών τρόπων. Γι’ αυτό παρουσιάζεται η εικόνα ενός δώρου με σημεία – συνδέσμους αριθμημένους, που καθοδηγούν τη μαθησιακή διαδικασία: Ανοίγονται δραστηριότητες, ερωτήσεις-ασκήσεις και επισημάνσεις / παρατηρήσεις, κατανεμημένες σε θεματικές ενότητες. Στόχοι μαθησιακοί: Εντοπισμός – αναγνώριση στο κείμενο, κατανόηση και ερμηνευτική ανάλυση, χάριν της οποίας τα παιδιά παραπέμπονται στο τέλος και σε στοχευμένη μελέτη εξωκειμενικών πηγών. Η παραγωγή λόγου μπορεί να είναι προφορική ή γραπτή, ζητείται όμως να αξιοποιούνται κάθε φορά σημαντικές για το νόημα λέξεις-κλειδιά. Ζητείται, εξάλλου, να μελετηθούν τα θέματα που θίγει το κείμενο σε σύνδεση με τη σχετική ιστορική εποχή και το κοινωνικοπολιτισμικό περιβάλλον, χρησιμοποιώντας στοιχεία του κειμένου και εξωκειμενικά. Επίσης, επιδιώκεται ιδιαιτέρως η εστίαση στους σκοπούς-προθέσεις του συγγραφέα και στις συνακόλουθες επιλογές των συγγραφικών τεχνικών (κειμενικό είδος, αφηγηματικές τεχνικές), καθώς και των εκφραστικών μέσων, ζητώντας να εξηγηθούν οι λειτουργίες τους. Περιλαμβάνεται και η λειτουργία σημείων στίξης. Συνοδευτικές εικόνες οπτικοποιούν το γραπτό κείμενο, βοηθώντας την κατανόησή του, ή/και σχολιάζουν συμπληρωματικά.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η διαδραστική εικόνα μπορεί να χρησιμεύσει ως οδηγός μελέτης για το κείμενο, στο σπίτι ή στην τάξη, στο μάθημα της Λογοτεχνίας με τη βοήθεια του διδάσκοντα/της διδάσκουσας, που γνωρίζει καλύτερα τις προϋπάρχουσες γνώσεις και τις μαθησιακές ανάγκες των παιδιών που διδάσκει. Αυτοί οι παράγοντες καθορίζουν και πόσες/ποιες από τις δραστηριότητες θα κάνουν τα παιδιά, ατομικά ή σε ομάδες, καθώς επιδιώχθηκε η μελέτη–ανάλυση του κειμένου να είναι εξαντλητική. Η εργασία μπορεί να γίνει σε η/υ ή σε διαδραστικό πίνακα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
14 - 18
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
RESOURCE URL
FORMAT
application/h5p
SIZE
1705.187 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8525/2909
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Photodentro UGC
METADATA PROVIDER
Photodentro UGC
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > Human - Human relations and values Human - Human relations and valuesHuman - Human relations and values
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary techniques / methods Literary techniques / methodsLiterary techniques / methods
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
creator: Καλαντζή Αγορίτσα
content provider: ΚώσταςΔουρίδας-Αδελφότης Καριτσιωτών, Κων.Μουζάκης – myeptanisa.gr, Νικήτας Καράλης - Ανδριακή press, YouTube video Tasting History with Max Miller -helllasjournal, Γαστρονόμος-Καθημερινή, pixabay.com (RosZie, dapple-designers , LimoncitoSketching, dandelion_tea, Clker-Free-Vector-Images)
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: ΚΑΛΑΝΤΖΗ ΑΓΟΡΙΤΣΑ
publisher: ΙΤΥΕ
metadata licensor: ΚΑΛΑΝΤΖΗ ΑΓΟΡΙΤΣΑ
metadata publisher: ΙΤΥΕ
QUALITY SEALS  
LICENSE