Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Βυζαντινής Ιστορίας ή των Θρησκευτικών για τη διδασκαλία της βυζαντινής τέχνης, στην οποία ανήκει η ζωγραφική. Η επεξεργασία του μαθήματος θα στηριχτεί στο εικονογραφικό υλικό σε συνδυασμό με μελέτη πηγών που θα αναφέρονται στη ζωγραφική ώστε να γίνει αντιληπτό στους μαθητές ότι η κύρια σημασία ενός χριστιανικού έργου τέχνης δεν είναι αισθητική αλλά διδακτική αφού η καλλιτεχνική έμφαση δίνεται στο εσωτερικό του ναού, στη θεματολογία της ζωγραφικής κ.ά. Οι μαθητές σε ομάδες στο εργαστήριο της πληροφορικής ή στην τάξη παρατηρούν το παρόν μαθησιακό αντικείμενο αλλά και άλλο εικονογραφικό υλικό, το περιγράφουν και αναγνωρίζουν το συμβολισμό των εικόνων. Στόχος της δραστηριότητας είναι να κατανοήσουν τα βασικά χαρακτηριστικά της τεχνοτροπίας της βυζαντινής ζωγραφικής και αγιογραφίας. Επίσης, αν υπήρχε η δυνατότητα θα ήταν καλό να επισκεφτούν ιστορικές μονές ή ναούς της περιοχής τους και να καταγράψουν τις εντυπώσεις τους.Στο Λύκειο, θα μπορούσε στη διδασκαλία της ζωγραφικής του βυζαντινού πολιτισμού, οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες να παρατηρήσουν εικονογραφικό υλικό από τοιχογραφίες, ψηφιδωτά (εδώ ο εκπαιδευτικός θα δείξει το παρόν μαθησιακό αντικείμενο) και φορητές εικόνες συνδέοντας όμως την εξέλιξη της ζωγραφικής με τις διάφορες περιόδους όπως την περίοδο της Εικονομαχίας, την εποχή της Μακεδονικής Δυναστείας – Μακεδονική Αναγέννηση και την Παλαιολόγεια περίοδο (περίοδο όπου δεν επιτρέπεται η κατασκευή ψηφιδωτών λόγω οικονομικής κρίσης) με στόχο να διαπιστώσουν βιωματικά ότι η αλλαγή στη ζωγραφική συνδέεται άμεσα με τους κανόνες της Εκκλησίας, αλλά και τις εξωτερικές επιδράσεις, όπως την πολιτική και οικονομική κατάσταση. Θα μπορούσαν να δημιουργήσουν ένα ηλεκτρονικό λεύκωμα στο οποίο θα παρουσιάζεται η εξέλιξη της ζωγραφικής και αγιογραφίας.