Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία της ενότητας που αναφέρεται στην εξάπλωση των Αράβων, καθώς και της ενότητας που αναφέρεται στην τέχνη του Ισλάμ. Αφού θα έχει προηγηθεί η σχετική ιστορική αφήγηση από τον διδάσκοντα, η εικόνα μπορεί να προβληθεί συνοδευόμενη από κάποιες βασικές ιστορικές πληροφορίες, οι οποίες θα περιλαμβάνουν, φυσικά, την πληροφορία ότι η Αλάμπρα βρίσκεται στην Ισπανία. Έτσι, οι μαθητές θα αποκτήσουν μια σαφέστερη αντίληψη της επέκτασης των Αράβων στο ευρωπαϊκό έδαφος. Στη συνέχεια, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να τονιστεί η ιδιαιτερότητα της ισλαμικής τέχνης που προκύπτει από τη συγκεκριμένη άποψη της Αυλής των Λεόντων, που είναι η ανεικονική τεχνοτροπία. Προτείνεται ο διδάσκων να μην προχωρήσει απευθείας στη συγκεκριμένη επισήμανση, αλλά να ζητήσει από τους μαθητές να προσπαθήσουν να εντοπίσουν το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό, με μια ανοικτού τύπου ερώτηση. Τη διερευνητική διαδικασία θα διευκόλυνε η παράλληλη προβολή μιας εικόνας ενός βυζαντινού ή ακόμη και ενός αρχαίου ναού, έτσι ώστε οι μαθητές να μπορέσουν να συγκρίνουν τις τεχνοτροπίες (π.χ. εικόνες - αγάλματα από τη μία, αραβουργήματα από την άλλη). Τέλος, προτείνεται η προβολή μιας σύγχρονης φωτογραφίας του μνημείου, ώστε να έχουν οι μαθητές μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα του μνημείου και να αντιληφθούν τη μεγαλοπρέπειά του.