Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό για τη συμμετοχή των μαθητών σε δραστηριότητα διερευνητικής μάθησης. Ο εκπαιδευτικός θα μπορούσε, για παράδειγμα, να ζητήσει από τους μαθητές: α) να αναζητήσουν πληροφορίες για τη γεωπολιτική σημασία των στενών του Βοσπόρου στην κοινωνική και οικονομική ζωή της Κωνσταντινούπολης του 19ου αιώνα, β) να μελετήσουν το θέμα τη θάλασσας στη νεοελληνική τέχνη. Ενδεικτικά, αναφέρεται το έργο του Συμεών Σαββίδη, του 1907, "Βάρκες στα νερά του Βοσπόρου".