Η εικόνα μπορεί να λειτουργήσει ως αφόρμηση, για να προσεγγίσουν οι μαθητές, κριτικά και βιωματικά, οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές αλλαγές ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν. Η προσέγγιση αυτή μπορεί να είναι διαθεματική και να επεκτείνεται εκτός από την Ιστορία, στο μάθημα της Γλώσσας, αλλά και στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Οι μαθητές, αρχικά, εντοπίζουν στοιχεία όπως οι αλιευτικές τεχνικές, η μορφή των πλοίων και η ενδυμασία των ενήλικων και των παιδιών που εικονίζονται στη φωτογραφία. Μεμονωμένα ή σε ομάδες, μπορούν, επίσης, να αναζητήσουν, στο διαδίκτυο ή αλλού, και να παρουσιάσουν και άλλες φωτογραφίες εποχής, του τόπου τους ή άλλων τόπων, και να τις αντιπαραβάλουν με σύγχρονες, ανάλογες, ή από την ίδια γωνία λήψης, φωτογραφικές αποτυπώσεις, άλλων ή και δικές τους. Κατόπιν, συνθέτουν το οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό πλαίσιο της εποχής. Ένα συνηθισμένο, συμβατικό, ή ένα ψηφιακό λεύκωμα ή, ακόμα και ένα ιστολόγιο μπορεί να είναι μια τελική εργασία, στην οποία οι μαθητές θα συγκεντρώσουν τα ευρήματα και τις απόψεις τους, αφού πρώτα τα παρουσιάσουν προφορικά στην τάξη, στο σχολείο ή και στην ευρύτερη σχολική κοινότητα.