Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι να γνωρίσουν οι μαθητές το αντίστοιχο μνημείο, τη χρήση και την ιστορία του. Ταυτόχρονα, καλό είναι να συγκρίνουν την εικόνα του Ωδείου τα πρώτα χρόνια του 19ου με την εικόνα του σήμερα, μετά την αναστήλωση του. Στο πλαίσιο του μαθήματος της αρχαίας ελληνικής ιστορίας σκόπιμο είναι να συζητήσουν οι μαθητές γενικότερα για την αλλαγή της εικόνας της αρχαίας αγοράς στην Αθήνα, ιδιαίτερα μετά την επιδρομή των Ερούλων το 267 μ.Χ. Κάποια σημαντικά μνημεία της αρχαίας αγοράς χάθηκαν ενώ άλλα επέζησαν μέχρι σήμερα. Η διδασκαλία θα μπορούσε να συνδυαστεί με σχετική επίσκεψη στο χώρο. Εναλλακτικά για το μάθημα της νεότερης ελληνικής ιστορίας, η εικόνα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως πηγή ανάδειξης του έργου των ξένων περιηγητών στην Ελλάδα στις αρχές του 19ου αιώνα.