To Ρωμαϊκο Ωδειο της Αθηνας σε σχεδιο του 16ου αιωνα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Αναπαράσταση ενός μνημείου, ενδεχομένως του Ρωμαϊκού Ωδείου της Αθήνας. Το σχέδιο αυτό δημοσιεύτηκε το 1672, ως ανακατασκευή του αμφιθεάτρου της Βερόνας στο βιβλίο:. [GUILLET, André Georges].Athenes ancienne et nouvelle, et l' estat present de l'Empire des Turcs, contenant la vie du Sultan Mahomet IV..., Paris, Estienne Michallet, M.DC.LXXV [=1675]. Ωστόσο, το ίδιο σχέδιο είχε δημοσιευθεί ακόμα νωρίτερα, στο βιβλίο του Ιερώνυμου Mercurialis "De Arte Gymnastica". Η αναπαράσταση φαίνεται να αναδεικνύει όλα τα βασικά μέρη του θεάτρου, κοίλο, ορχήστρα, προσκήνιο, σκηνή, παρασκήνια και σειρές καθισμάτων όπου μπορούν να φιλοξενηθούν θεατές. Ο Τζερόνιμο Μερκουριάλι (Girolamo Mercuriale, 30 Σεπτεμβρίου 1530 - 8 Νοεμβρίου 1606) ήταν Ιταλός φιλόλογος και γιατρός, γνωστός και με το εκλατινισμένο όνομα Hieronymus Mercurialis. Το γνωστότερο έργο του είναι το De Arte Gymnastica. Γεννήθηκε στο Φορλί στις 30 Σεπτεμβρίου του 1530. Σπούδασε Ιατρική στη Μπολόνια και στην Πάδουα.Το έργο του De Arte Gymnastica (Βενετία 1569), αναφέρεται στη θεραπεία του σώματος και θεωρείται το πρώτο βιβλίο για την αθλητική ιατρική.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην Ιστορία, όπου οι μαθητές μπορούν να γνωρίσουν και να εκτιμήσουν τον ελληνορωμαϊκό πολιτισμό μέσα από τα επιβλητικά του μνημεία, αναζητώντας κατάλληλα παραδείγματα με τη βοήθεια του διαδικτύου και την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού. Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί ειδικότερα στα πλαίσια της Τοπικής Ιστορίας, όπου οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν και να συγκρίνουν το συγκεκριμένο ωδείο με αντίστοιχα ρωμαϊκά κτίσματα της περιοχής τους. Επίσης οι μαθητές θα μπορούσαν να συγκρίνουν ένα ρωμαϊκό ωδείο με ένα αρχαίο ελληνικό θέατρο και να αναδείξουν τις επιρροές του πρώτου από το δεύτερο. Παράλληλα θα ήταν ιδιαίτερα εποκοδομητική η παραγωγή γραπτού κειμένου από τους μαθητές με κρίσεις για τη σημερινή χρήση αυτών των μνημείων και προτάσεις για μια πιο εποικοδομητική αξιοποίησή τους. Διαθεματικά η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατάλληλα και στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής, ενώ οι μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων, αφορμώμενοι από ττη συγκεκριμένη εικόνα, θα μπορούσαν να την αξιοποιήσουν κατάλληλα σε συναφή με το Γραμμικό Σχέδιο μαθήματα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6484
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι... Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
Θεατρική αγωγή Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Θεατρική αγωγή > Μορφές/Είδη Θεάτρου Theatrical FormsΜορφές/Είδη Θεάτρου
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αρχιτεκτονική ArchitectureΑρχιτεκτονική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ψυχοκινητικός
ψυχοκινητικός > να μιμούνται και να προσπαθούν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΟΥΡΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ