Το αιθριο των λεοντων στην Αλαμπρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η εικόνα παρουσιάζει άποψη του Αίθριου των Λεόντων της Αλάμπρας στην Γρανάδα της Ισπανίας. Το ανάκτορο της Αλάμπρας αποτελεί εξαιρετικό δείγμα της Μαυριτανικής αρχιτεκτονικής και της ισλαμικής τέχνης που έχει αναγνωριστεί ως μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς από την UNESCO. Στην εικόνα εμφανίζεται μέρος της αυλής και του αιθρίου. Σε πρώτο πλάνο αναπαριστάται τμήμα λέοντα από το περίφημο σιντριβάνι των λεόντων ενώ στο βάθος παρουσιάζονται δύο άνδρες που στέκονται μπροστά από ένα από τα περίτεχνα κιόσκια του αιθρίου. Η έμφαση δίνεται στους κίονες και στις περίτεχνες αψίδες τις διακοσμημένες με σταλαγμίτες, στα αραβουργήματα και στα διακοσμητικά μοτίβα λεπτής τέχνης που αποκαλύπτουν την μαεστρία των Μαυριτανών τεχνιτών.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας της Τέχνης ως αφορμή συζήτησης για τον ισλαμικό και μαυριτανικό πολιτισμό. Οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν δείγματα της Ισλαμικής αρχιτεκτονικής διαχρονικά και να συζητήσουν τις ιδιαιτερότητες της ισλαμικής τέχνης (ανεικονικότητα, διακοσμητικότητα, κλπ.). Επιπλέον, μπορούν, να εφαρμόσουν στην πράξη τις αποκομισθείσες γνώσεις και να δημιουργήσουν συνθέσεις με διακοσμητικά μοτίβα εμπνευσμένες από την ισλαμική τέχνη. Στο μάθημα της Ιστορίας, μπορούν να συζητήσουν τις επιπτώσεις της αραβικής επέλασης στην Ευρώπη και της κατάκτησης της Ισπανίας από τους Μαυριτανούς και να εξετάσουν πτυχές του αραβικού και μαυριτανικού πολιτισμού. Επιπλέον, το μαθησιακό αντικείμενο παρέχει ευκαιρίες για διαπολιτισμικές διασυνδέσεις και για την εκπόνηση συνθετικών και ερευνητικών εργασιών σχετικές με την ανάπτυξη των γραμμάτων, των τεχνών, των επιστημών και τις σημαντικές προσωπικότητες του αραβικού κόσμου, την ανάπτυξη της τεχνολογίας, τις εφευρέσεις και άλλα κορυφαία επιτεύγματα του αραβικού πολιτισμού.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
15 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1881
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία Byzantine and Medieval HistoryΒυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αρχιτεκτονική ArchitectureΑρχιτεκτονική
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Γλυπτική SculptureΓλυπτική
Διαπολιτισμική Αγωγή Intercultural EducationΔιαπολιτισμική Αγωγή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΤΣΑΚΑ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ