Προτείνεται η χρήση της παρούσης εικόνας ως ιστορική πηγή σε θεματική δραστηριότητα αναφορικά με τα κάστρα – φρούρια της Κέρκυρας. Για παράδειγμα, οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, καλούνται 1) να παρατηρήσουν τις εικόνες από σχετικά κάστρα – φρούρια της Κέρκυρας συνδυαστικά και με άλλες αντίστοιχες εικόνες ή/και παραθέματα, με σκοπό να διατυπώσουν υποθέσεις και να εξάγουν συμπεράσματα λαμβάνοντας υπόψη κριτήρια όπως: α) επιλογή του γεωγραφικού χώρου ανέγερσης ενός κάστρου – φρουρίου, β) ιστορικό πλαίσιο που συνδέεται με την ύπαρξη ενός κάστρου – φρουρίου, γ) τα κάστρα– φρούρια ως χώροι πολιτισμικής κληρονομιάς. 2) να προβούν στη δημιουργία λογισμικού παρουσίασης Power Point κατασκευάζοντας διαφάνειες από σχετικές φωτογραφίες που έχουν συλλέξει και αναφέρονται στα μνημεία που εξετάζονται και μέσω του λογισμικού παρουσίασης τις παρουσιάζουν στους συμμαθητές τους. 3) Μέσα από το λογισμικό περιήγησης Google Earth, πραγματοποιούν ¨ εικονικό περίπατο¨ παλιά κάστρα – φρούρια της Κέρκυρας. Οι μαθητές περιηγούνται στον τόπο τους και ανα - γνωρίζουν τα παλιά κάστρα – φρούρια, τα βλέπουν σε τρισδιάστατη μορφή και συγκρίνουν τις μεταβολές που έγιναν στο πέρασμα του χρόνου.