Το Μαθησιακό Αντικείμενο (ΜΑ) προτείνεται να χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο της άμεσης διδασκαλίας στο γνωστικό αντικείμενο της Ιστορίας, προκειμένου σε πρώτη φάση να ιστορική γνώση για την ιστορία του Ελληνισμού στον Πόντο. Ως γνωστόν, το 1923, σύμφωνα με την Συνθήκη της Λωζάνης, πραγματοποιήθηκε ανταλλαγή πληθυσμών μεταξύ Ελλήνων και Τούρκων και μέσα στη συμφωνία της συνθήκης περιλαμβανόντουσαν και οι χριστιανοί (ελληνόφωνοι ή μη) κάτοικοι του Πόντου, όπως και αυτοί της υπόλοιπης Μικράς Ασίας. Συγκεκριμένες δραστηριότητες προτείνονται μεταξύ των άλλων οι παρακάτω: Ύστερα από το σχετικό αποτύπωμα και την αντίστοιχη παρουσίαση στο προβολικό μηχάνημα αλλά και αντίστοιχη συζήτηση που θα ακολουθήσει με τους μαθητές, θα προκληθεί ερευνητικό ενδιαφέρον που θα αφορά, την ιστορία του ποντιακού γένους. Με αφορμή – έναυσμα την παραπάνω συζήτηση, ο εκπαιδευτικός παροτρύνει τους μαθητές να εμπλακούν εποικοδομητικά σε ένα σχέδιο εργασίας που να αφορά γενικότερα την ιστορία του ποντιακού γένους, και πιο συγκεκριμένα πτυχές όπως π.χ. η καταγωγή των ποντίων, η ανταλλαγή πληθυσμών, η γενοκτονία των Ποντίων, τα ήθη και έθιμα του Πόντου, κ.λ.π. διερευνώντας τις υπάρχουσες ιστορικές πηγές. Επιπρόσθετα, μπορεί να αντληθεί πρωτογενές υλικό μέσα από σχετικές συνεντεύξεις με ανθρώπους από ποντιακά σωματεία.