Το μαθησιακό αντικείμενο παρουσιάζει μια εικόνα από τις στήλες του Ολυμπίου Διός, το 1820 μέσα από τα μάτια του Ιταλού ζωγράφου Simone Povardi, ο οποίος περιγράφει το ταξίδι του στην Eλλάδα με τον Άγγλο αρχαιολόγο Ed. Dodwell. Ο Pomardi, παραδίδει ένα έργο σαφές και περιεκτικό το οποίο εστιάζει στη σύγχρονη κατάσταση κάθε περιοχής με αναφορές. Παρά τις υποδείξεις του Dodwel, το εικαστικό αποτέλεσμα διακρίνεται για την ευκρίνεια, τη συνέπεια στην τοπογραφία και την ιδιαίτερη ζωγραφική αίσθηση. Η κατασκευή του ναού ξεκίνησε τον 6ο αιώνα π.Χ. και ολοκληρώθηκε επί αυτοκράτορα Αδριανού τον 2ο αι. μ.Χ. Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό στοιχείο μιας και αποτελεί μνημείο που συνδυάζει δύο διαφορετικές εποχές σε ότι αφορά την ανέγερσή του, αλλά και μια τρίτη σε ό, τι αφορά την περίοδο της φωτογράφισής του. Οι μαθητές παίρνουν στοιχεία και αναζητούν ιστορικές, πολιτισμικές και ιδεολογικές πληροφορίες και για τις τρεις εποχές.