Βλασσης Φρυσιρας
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η εικόνα είναι πίνακας ζωγραφικής του ισπανού ζωγράφου Arroyo Eduardo, του πιο σημαντικού εν ζωή εκπροσώπου της παραστατικής ζωγραφικής. Γεννήθηκε το 1937 στην Ισπανία, την οποία εγκατέλειψε το 1958, λόγω της περιφρόνησής του προς το καθεστώς του Φράνκο. Η άρνησή του να συμβιβαστεί τόσο πολιτικά όσο και καλλιτεχνικά είχε ως αποτέλεσμα την υποτίμηση του έργου του. Εκδιώχθηκε εκ νέου από την Ισπανία το 1974, αλλά πήρε πίσω το ισπανικό διαβατήριό του το 1976, μετά το τέλος του φασιστικού καθεστώτος. Έγινε επίσης γνωστός στο ευρύ κοινό μέσα από πολλά έργα του ως σκηνογράφος, καθώς και από σχέδια κοστουμιών. Ο πίνακας φιλοτεχνήθηκε με χρωματιστό μολύβι σε χαρτί με αφαιρετικό τρόπο. Απεικονίζει το πρόσωπο του Βλάσση Φρυσίρα, ζωγραφισμένο με λιτές γραμμές και πολύχρωμη μύτη. Βρίσκεται στη συλλογή του Μουσείου Φρυσίρα. Ο Φρυσίρας είναι συλλέκτης έργων τέχνης, που ίδρυσε το φερώνυμο Μουσείο, όπου εκτίθενται, μεταξύ των άλλων, προσωπογραφίες του συλλέκτη, φιλοτεχνημένες από τους καλλιτέχνες με τους οποίους ήρθε σε επαφή στη διάρκεια των σαράντα χρόνων της συλλεκτικής του πορείας.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Προσφέρει τη δυνατότητα για διαθεματικές δραστηριότητες και σχέδια εργασίας, εκκινώντας από την παρατήρηση και περιγραφή του πίνακα ζωγραφικής. Οι ομάδες των μαθητών μπορούν να παρατηρήσουν και άλλα έργα του ζωγράφου, να εντοπίσουν τα χαρακτηριστικά τους και να πειραματιστούν µε το χαρτί και το μολύβι, ζωγραφίζοντας οικεία τους πρόσωπα με αφαιρετικό τρόπο. Ειδικότερα, όσον αφορά τη μορφή του Φρυσίρα, οι μαθητές μπορούν να προσδιορίσουν τον όρο "συλλέκτης έργων τέχνης", να γνωρίσουν την προσωπικότητα του Φρυσίρα, να αναφερθούν στις προσπάθειές του για την ίδρυση του Μουσείου και να τεκμηριώσουν την προσφορά γενικότερα των μουσείων στην κοινωνία. Προτείνεται, επίσης, οι μαθητές να αναζητήσουν πληροφορίες για την πολιτική δράση του ζωγράφου, να επισημάνουν Έλληνες λογοτέχνες που αντιστάθηκαν σε ανελεύθερα καθεστώτα, υπερασπίστηκαν τις ιδέες τους και αγωνίστηκαν με το έργο τους, να αναφέρουν τις επιπτώσεις της δράσης τους, να συγκεντρώσουν φωτογραφίες τους και να τις πλαισιώσουν με το λογοτεχνικό έργο τους. Επιπρόσθετα, προτείνεται ο εκπαιδευτικός να αναθέσει στους μαθητές να μελετήσουν ιστορικές πηγές της περιόδου πριν την έναρξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, να εντοπίσουν τις χώρες της Ευρώπης όπου επιβλήθηκαν στρατιωτικά καθεστώτα, να διακρίνουν τις συνθήκες που ευνόησαν την άνοδό τους στην εξουσία, να τις αντιπαραβάλουν με την κατάσταση στην Ελλάδα και να δημιουργήσουν συμβατικά ή ψηφιακά κείμενα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4556
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα TopicsΘέματα > Άνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες Human - Human relations and valuesΆνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα Political and ideological IssuesΠολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Arroyo Eduardo, Arroyo Eduardo
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΕΥΦΗΜΙΑ ΚΑΡΑΜΑΝΕ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ