Χωρις τιτλο
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Λάδι σε καμβά, διαστάσεων 58x43εκ. του John Kirby, σημαντικού σύγχρονου καλλιτέχνη που γεννήθηκε (1949) και μεγάλωσε στο Λίβερπουλ. Οι πίνακες και τα γλυπτά του διερευνούν θέματα φύλου, θρησκείας, πολιτισμού, σεξουαλικότητας, φυλής και την πολύπλοκη σχέση του Kirby με το καθένα από αυτά. Στο έργο του κυριαρχούν μοναχικές, άνευρες φιγούρες σε παράξενους κόσμους που αποπνέουν μια μελαγχολία. Το σουρεαλιστικό στυλ του έχει παραλληλιστεί με εκείνο του René Magritte. Ωστόσο ο Kirby παραδέχεται ως βασικές επιρροές του τον πολωνικής-γαλλικής καταγωγής ζωγράφο Balthus και τον Edward Hopper, ρεαλιστή Αμερικανό ζωγράφο.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ένας πολύ σημαντικός στόχος των σύγχρονων προγραμμάτων σπουδών είναι και η καλλιέργεια του μαθητή ως φιλότεχνου θεατή, όπως επίσης και η κατανόηση, η κριτική προσέγγιση και η ανάλυση του εικαστικού έργου αλλά και του φαινομένου της Τέχνης γενικότερα. Τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα εξαιτίας της εκτεταμένης χρήσης των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική πράξη, έχει σε μεγάλο βαθμό μετατοπιστεί το ενδιαφέρον από το γλωσσικό κείμενο στην εικόνα και από τη σελίδα ή το βιβλίο στην οθόνη. Οι διδακτικές μας πρακτικές επομένως έχουν αρχίσει να αλλάζουν προσανατολισμό, προκειμένου να συμπεριλάβουν πολυτροπικά κείμενα, εικόνες, ήχο κοκ., έτσι ώστε να οξυνθούν οι δεξιότητες των μαθητών μας αναφορικά με τον οπτικό γραμματισμό και την πολυτροπικότητα. Προκειμένου να αναπτυχθεί η αισθητική κρίση των μαθητών θα πρέπει ο εκπαιδευτικός να παρέχει στους μαθητές του τη δυνατότητα δραστηριοτήτων μέσα από τις οποίες επιδιώκεται οι μαθητές να μάθουν να είναι δημιουργικοί, να είναι σε θέση να περιγράφουν και να κάνουν παρατηρήσεις σε έργα τέχνης, αλλά και συγκρίσεις μεταξύ των έργων τέχνης. Θα πρέπει επίσης να μάθουν να αναλύουν την (εικαστική) εικόνα μορφολογικά, δομικά και νοηματικά και να παρεμβαίνουν σε αυτή, προτείνοντας λύσεις παρέμβασης, βελτίωσης ακόμα και ανατροπής του μηνύματός της. Παράλληλα είναι σημαντικό τα έργα της Τέχνης να αξιοποιούνται μέσα από τη διαθεματικότητα σε σενάρια μαθημάτων και ερευνητικές εργασίες. Οι καλλιτεχνικοί προβληματισμοί πηγάζουν από τον στενότερο ή ευρύτερο κοινωνικό περίγυρο των καλλιτεχνών, επομένως το καλλιτεχνικό τους αποτέλεσμα μπορούν να το μελετήσουν οι μαθητές τόσο μέσα από τις διακριτές θεματικές περιοχές και ενότητες όσο και μέσα από τη διαθεματικότητα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
15 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2626
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Φιλοσοφία PhilosophyΦιλοσοφία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Kirby John, Kirby John
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΟΛΥΜΕΡΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ