Ο πατερας μου και η μανα μου
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Έργο του Έλληνα ζωγράφου Κώστα Τσόκλη (λάδι σε καμβά , διαστάσεων 91x87εκ.), που αναφέρεται τόσο ως τίτλος όσο και ως θέμα στους γονείς του ζωγράφου. Στον πίνακα βλέπουμε δυο ηλικιωμένους ανθρώπους, ντυμένους και στημένους με την κλασική λαϊκή ελληνική αισθητική των ηλικιωμένων, που ετοιμάζονται να ‘απαθανατιστούν’: στα δεξιά ο πατέρας, με περιβολή περιπάτου, ακουμπισμένος με χάρη στον κλασικό επίσης κομό (ή σιφονιέρα) που στόλιζε σχεδόν κάθε ελληνικό σπίτι (βολεύοντας παράλληλα και αρκετά πράγματα), ενώ η μητέρα με οικιακή περιβολή, ρόμπα και παντόφλες, ενδυμασία δηλωτική της οικιακής της θέσης και δράσης. Πάνω στον κομό μια πετσέτα… Προφανώς μόλις την άφησε για να μπει στο κάδρο του γιου-ζωγράφου. Το όλον έργο αποπνέει μιαν ελληνικότητα. Οι συγκεκριμένοι γονείς θα μπορούσαν να είναι οι γονείς πολλών Ελλήνων της ηλικίας του ζωγράφου. Ο Τσόκλης ανήκει στη γενιά του '60 η οποία εισήγαγε τον μοντερνισμό στην Ελλάδα. Κατέχει μια σημαντική θέση στο καλλιτεχνικό στερέωμα με πολλές εκθέσεις και εκδόσεις. Μαθητής του Μόραλη είχε την τύχη να φύγει στο εξωτερικό (Ρώμη, Παρίσι, Βερολίνο), όπου ήρθε σε επαφή με τη διεθνή πρωτοπορία.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να έχει ποικίλες χρήσεις καταρχήν εντός του πλαισίου του μαθήματος των εικαστικών. Πέραν του οπτικού υλικού που βρίσκεται μέσα στα βιβλία των εικαστικών, θα πρέπει ο διδάσκων να βρίσκει την ευκαιρία να δείχνει στους μαθητές του όσο το δυνατόν περισσότερα έργα ζωγραφικής. Ο Κώστας Τσόκλης ανήκει στην κατηγορία των προβεβλημένων Ελλήνων ζωγράφων, επομένως η ‘εικόνα’ του περνάει και περνώντας εκφράζει απόψεις και αξίες. Αν ρωτήσουμε τους μαθητές μας ποιες αξίες προβάλλει το συγκεκριμένο έργο τέχνης είναι σίγουρο ότι θα αναφερθούν στην οικογένεια και στους ρόλους στους οποίους αυτή μας υποβάλλει. Εύκολα ένας μαθητής θα συνδέσει τον πατέρα με την ‘έξοδο’ και τη μητέρα με την ‘οικία’ κι αν τα πράγματα είναι διαφορετικά στη δική τους οικογένεια, η προηγούμενη σύνδεση έχει σχέση με την οικογένεια του παππού και της γιαγιάς. Καλό θα ήταν τόσο οι διδάσκοντες τα εικαστικά να συμπληρώνουν το μάθημά τους με το περιεχόμενο άλλο μαθημάτων, όσο και οι διδάσκοντες άλλων μαθημάτων να χρησιμοποιούν την τέχνη συνδέοντάς την με το δικό τους μάθημα. Με αυτόν τον τρόπο εμπλουτίζονται οι γνώσεις των μαθητών και το μάθημα γίνεται περισσότερο ενδιαφέρον. Για παράδειγμα το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο εύκολα συνδέεται με ενότητες της Λογοτεχνίας σχετικές με τις οικογενειακές σχέσεις, όπως επίσης και με πολλά ποιήματα και πεζά έργα της επιλογής του διδάσκοντος.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6420
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα TopicsΘέματα > Άνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες Human - Human relations and valuesΆνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Τσόκλης Κώστας, Tsoclis Costas
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΟΛΥΜΕΡΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ