Γιαννης Τσαρουχης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο αναπαριστά τον μεγάλο Έλληνα ζωγράφο και σκηνογράφο Γιάννη Τσαρούχη, εμβληματική μορφή της σύγχρονης ελληνικής ζωγραφικής που λειτούργησε ως ζωντανός μύθος για τις νεώτερες γενιές καλλιτεχνών. Το έργο του Γιάννη Τσαρούχη άσκησε αποφασιστική σημασία στην σύγχρονη ελληνική εικαστική παραγωγή ενώ παράλληλα έτυχε διεθνούς φήμης και προβολής. Η στάση και ο θαυμασμός προς το πρόσωπο του καλλιτέχνη αποτυπώνεται με γλαφυρό τρόπο και στην επίμαχη σύνθεση του Δήμου Σκουλάκη. Ο Τσαρούχης αναπαριστάται καθισμένος σε μια απλή καρέκλα σκηνοθέτη, ωστόσο ο τρόπος θέασης με την επιλογή χαμηλής οπτικής γωνίας του παρατηρητή μεταμορφώνει το απλό κάθισμα σε θρόνο ή βάθρο και τον καλλιτέχνη σε μυθική μορφή που έχει κατακτήσεις πλέον την σφαίρα του υπερβατικού. Ο καλλιτέχνης εικονίζεται ντυμένος με απλά καθημερινά ρούχα. Είναι στραμμένος προς τον θεατή ωστόσο μοιάζει απορροφημένος στις σκέψεις του και η στοχαστική του μορφή τοποθετείται πέρα από τα όρια της επίγειας πραγματικότητας, στον υπερβατικό κόσμο του μύθου στον οποίο ανήκει. Το λιτό φόντο σε τόνους του μπλε που θυμίζει ουρανό και τα φωτεινά χρώματα της μορφής εξαϋλώνουν τον καλλιτέχνη με μοναδική παραφωνία και μόνη σύνδεση με την γήινη πραγματικότητα το χέρι που κρατά δυνατά το μπράτσο του καθίσματος.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ To μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών και της Ιστορίας της Τέχνης. Αποτελεί κατάλληλη αφόρμηση για την αναζήτηση πληροφοριών και απόκτηση γνώσεων αναφορικά με το έργο διακεκριμένων σύγχρονων Ελλήνων καλλιτεχνών και ιδιαίτερα το έργο του Γιάννη Τσαρούχη και του Δήμου Σκουλάκη που κατά ένα τρόπο συγκατοικούν στο επικοινωνιακό σύμπαν του έργου. Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να μελετήσουν το έργο του Γιάννη Τσαρούχη τόσο στη ζωγραφική όσο και τη σκηνογραφία και το αντίστοιχο έργο του Δήμου Σκουλάκη και να συζητήσουν τους τρόπους που το έργο του Σκουλάκη επηρεάστηκε από το έργο του «δασκάλου του». Στο πλαίσιο της διερευνητικής, βιωματικής μάθησης μπορούν να επισκεφτούν το Ίδρυμα Γιάννη Τσαρούχη στο Μαρούσι ή να πλοηγηθούν στον αντίστοιχο δικτυακό τόπο. Μπορούν επίσης να αναζητήσουν πληροφορίες για την βιογραφία του καλλιτέχνη, την εποχή και την κοινωνική μήτρα που τον ανέδειξε, να συζητήσουν την σχέση μοντέλου –καλλιτέχνη όσο και τη μαθητή- δάσκαλου. Τέλος εμπνεόμενοι από το εξεταζόμενο έργο μπορούν να προτείνουν τις δικές τους εικαστικές δημιουργίες με παρόμοιο προβληματισμό διερευνώντας την σχέση τους με πρόσωπα-πρότυπα που επηρέασαν ή επηρεάζουν με καταλυτικό τρόπο την ζωή τους.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3545
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Σκουλάκης Δήμος, Skoulakis Dimos
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΤΣΑΚΑ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ