Φιγουρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ελαιογραφία του Χρήστου Μαρκίδη που ανήκει στη συλλογή του Βλάση Φρυσίρα. Ο Χρήστος Μαρκίδης που παρουσιάζει πλούσια δραστηριότητα σε διαφορετικά πεδία της τέχνης και της έκφρασης (ζωγραφική, φωτογραφία, λογοτεχνία κλπ.) διακρίνεται για τον ανθρωποκεντρισμό, την στοχαστικότητα και την προσπάθεια υπέρβασης της ατομικότητας. Στο παρόν έργο που φέρει τον τίτλο «Φιγούρα’ παρουσιάζεται μια ανθρώπινη μορφή τοποθετημένη πλάγια μέσα σε ένα αβαθή, ολιγοχρωματικό χώρο. Είναι δύσκολο να διακρίνεις με σιγουριά εάν πρόκειται για άνδρα ή γυναίκα και αδύνατο να περιγράψεις τα ατομικά χαρακτηριστικά της. Πρόκειται για μια μορφή που υπερβαίνει το φύλο και το άτομο, μια αρχετυπική μορφή απαλλαγμένη από κάθε ίχνος αφηγηματικότητας και μυθιστορίας τυλιγμένη στο πέπλο του μυστηρίου και του αινίγματος. Εξίσου αινιγματικός εμφανίζεται και ο χώρος που παρουσιάζεται δίχως να αποκαλύπτεται προβάλλοντας μια εικόνα θαμπή που μετασχηματίζεται διαρκώς. Μια εικόνα που παρόμοια με το εικονιζόμενο υποκείμενο αποφεύγει να αποκτήσει συγκεκριμένη υπόσταση και οικοδομεί μια αιωρούμενη, ενορατική πραγματικότητα όπου η φθαρτότητα αποκτά μνημειώδεις διαστάσεις.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ Το έργο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών και της Ιστορίας της Τέχνης. Οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν και να παρουσιάσουν και άλλα έργα του Μαρκίδη και να συζητήσουν το ιδιαίτερο εκφραστικό ύφος του. Μέσα από καθοδηγούμενη διερεύνηση μπορούν να ανακαλύψουν διαφορετικές διαστάσεις των εννοιών του «ωραίου», «αισθητικού», «καλαίσθητου» και να στοχαστούν γύρω από τις έννοιες «μοντέρνο» και «κλασικό». Προσεγγίζοντας το έργο διαισθητικά και συναισθηματικά και αξιοποιώντας ατομικά βιώματα και εμπειρίες μπορούν να εκφράσουν τις προσωπικές τους αντιλήψεις, απόψεις και συναισθήματα για το έργο του Μαρκίδη απαντώντας ελεύθερα στο ερώτημα της αισθητικής ικανοποίησης . Επιπλέον μπορούν να αναζητήσουν διαχρονικά έργα που συγγενεύουν με το προτεινόμενο έργο αποκτώντας συνείδηση της συνέχειας και της επικοινωνίας της εικαστικής έκφρασης και της τέχνης διαχρονικά. Τέλος με αφορμή το έργο μπορούν να δημιουργήσουν τις δικές του συνθέσεις εστιάζοντας στην απόδοση μοναχικών μορφών στο χώρο εστιάζοντας στην διάταξη της σύνθεσης , την ένταση της χειρονομίας,και την απόδοση του νοήματος με οικονομία υλικών και μέσων.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3607
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Μαρκίδης Χρήστος, Markidis Christos
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΤΣΑΚΑ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ