Νυφη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Νύφη. Ελαιογραφία του Γιώργου Ρόρρη (1984) Η νύφη ντυμένη με το δαντελωτό, ατλαζένιο νυφικό της και ένα λευκό άνθινο στεφάνι στα μαλλιά στέκεται μπροστά από ένα τοίχο όπου είναι απλωμένο ένα επίσης λευκό και στιλπνό σεντόνι με άνθινα μοτίβα. Στα χέρια της, που προδίδουν μια βουβή, εσωτερική εγκατάλειψη, κρατάει ένα μπουκέτο με κόκκινα λουλούδια, ενώ η στάση η έκφραση και η διάθεσή της δεν συνάδουν με το ευχάριστο γεγονός της γαμήλιας τελετουργίας. Η νύφη μοιάζει σοβαρή, στοχαστική συγκρατημένη, εγκλωβισμένη στο ολόλευκο νυφικό της φόρεμα δεν προδίδει τα πραγματικά συναισθήματά της υπονοεί ωστόσο εκπλήξεις που δεν συνάδουν με το εκτυφλωτικό φως. Το φωτεινό κρεσέντο του λευκού με μόνη παραφωνία το κόκκινο της ανθοδέσμης και το σκούρο καφέ, σχεδόν μαύρο, της κόμης, ο διάλογος με το φως, η στιλπνότητα των υφασμάτων και, η εκλεπτυσμένη απόδοση της υφής επιτρέπει στο βλέμμα ένα γοητευτικό ταξίδι εξερεύνησης της μορφής που η στάση, το βλέμμα και η έκφρασή της παραπέμπουν σε μια βουβή εξομολόγηση.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών του Γυμνασίου και του Λυκείου και στο μάθημα της Ιστορίας της Τέχνης. Το έργο του Ρόρρη που αδιαμφισβήτητα ανήκει στην ανθρωποκεντρική παράδοση της ζωγραφικής μπορεί να εξεταστεί σε αντιπαραβολή με το έργο σημαντικών παραδοσιακών καλλιτεχνών, του Βελάσκεθ, του Ρούμπενς, του Τισιανού, του Ένγκρ, του Μπέικον, καλλιτεχνών με παρόμοιες αναζητήσεις που επηρέασαν καθοριστικά την διαμόρφωση του εκφραστικού ύφους του Ρόρρη. Οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν τις επιρροές, τις διαφορές και ομοιότητες στο ύφος και την χρήση των μέσων και να σχολιάσουν την έννοια του παραδοσιακού και του σύγχρονου στο χώρο της τέχνης. Το έργο μπορεί να αποτελέσει αφορμή για την εκπόνηση συνθετικών και ερευνητικών εργασιών με εστίαση στην απόδοση της ανθρώπινης μορφής στην ελληνική, την ευρωπαϊκή ή και την παγκόσμια ζωγραφική παράδοση.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3543
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Ρόρρης Γιώργος, Rorris George
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΤΣΑΚΑ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ