Ένα βραδυ στο δωματιο, Εδουαρδος Σακαγιαν, 1995
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πίνακας ζωγραφικής του Εδουάρδου Σακαγιάν, ενός σημαντικού εκπροσώπου της σύγχρονης παραστατικής ζωγραφικής με κύρια χαρακτηριστικά των έργων του την ανθρωποκεντρικότητα, την υποκειμενικότητα, τη φορτισμένη χρωματικότητα. Η παρουσιαζόμενη στον πίνακα ανθρώπινη μορφή φαίνεται να βρίσκεται σε περίσκεψη, και ενδεχομένως σε συναισθηματική φόρτιση. Ο Σακαγιάν επιδιώκει συχνά στο έργο του να προβάλει την τραγική πλευρά της πραγματικότητας και να κατανοήσει τον άνθρωπο που τη βιώνει. Σημαντική τραυματική εμπειρία στη ζωή του ζωγράφου ήταν η απώλεια των γονιών του. Σε συνέντευξή του (Athens Plus, 30/10/2009) αναφέρει: <<Μεγάλο μέρος της δουλειάς μου είναι σχετικά με τη διαχείριση της απώλειας και του πένθους, καθώς και ο φόβος της απώλειας. Μόνο στα πιο πρόσφατα έργα μου έχω αρχίσει να βλέπω τη ζωγραφική ως έναν τρόπο να διερευνήσω την έννοια του παραδείσου. Kαι πάλι είναι ένας απατηλός παράδεισος>>.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές μπορούν να περιγράψουν το περιεχόμενο του εικονιζόμενου πίνακα ζωγραφικής και να διατυπώσουν εναλλακτικές ερμηνείες για το μήνυμα που θέλει να μεταδώσει ο δημιουργός του. Είναι σημαντικό οι μαθητές να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα που τους προκαλούνται βλέποντας τον εικονιζόμενο πίνακα. Προτείνετε ακόμη να προσεγγίσουν το πρόσωπο που παρουσιάζεται στο έργο, και να υποθέσουν τα κοινωνικά του χαρακτηριστικά και τη συναισθηματική κατάσταση στην οποία βρίσκεται. Μπορούν να επενδύσουν την εικόνα με λόγια δίνοντας φωνή στο εικονιζόμενο πρόσωπο. Είναι δυνατό επίσης να δημιουργήσουν ομαδικά μία σύντομη ιστορία που θα ξεκινά με τον τίτλο του πίνακα <<Ένα βράδυ στο δωμάτιο>>. Οι μαθητές μπορούν να επισημάνουν τις χρωματικές επιλογές του δημιουργού σε σχέση με το θέμα του έργου. Είναι δυνατό αντίστοιχα να επιλέξουν ένα θέμα από τη δική τους καθημερινότητα και να προβάλουν τα συναισθήματά τους με τη χρήση κάθε φορά κατάλληλων χρωμάτων και αξιοποιώντας τις γνώσεις τους στις χρωματικές κατηγορίες και κλίμακες (θερμά-ψυχρά, συμπληρωματικά, βασικά, τονικές κλίμακες).


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/554
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Σχέδιο και χρώμα Design and ColorΣχέδιο και χρώμα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Σακαγιάν Εδουάρδος, Sacaillan Edouard
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΧΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ