Αρχαιολογικος χωρος της Επιδαυρου (1897)
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στερεοσκοπική φωτογραφία του 1897 περίπου, τραβηγμένη από τον αρχαιολογικό χώρο της Επιδαύρου. Η λήψη της φωτογραφίας έχει γίνει από το Ασκληπιείο, την έδρα του θεού ιατρού της αρχαιότητας και σημαντικό θεραπευτικό κέντρο όλου του ελληνικού και ρωμαϊκού κόσμου. Στο βάθος φαίνεται το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, το καλύτερα σωζόμενο και πιο γνωστό αρχαίο θέατρο, θαύμα ακουστικής, που βρίσκεται στο ΝΑ άκρο του ιερού του Ασκληπιού. Σε μια χαράδρα της περιοχής, το 340 π.Χ., ο αργείος αρχιτέκτονας Πολύκλειτος ο Νεότερος έκτισε, σύμφωνα με τον Παυσανία, το θέατρο της Επιδαύρου. Προορισμένο για τη διασκέδαση των ασθενών έχει χωρητικότητα 13.000 θεατών. Χωρίζεται σε δύο μέρη. Το πάνω διάζωμα των 21 σειρών καθισμάτων για το λαό και το κάτω διάζωμα, από 34 σειρές καθισμάτων, για τους ιερείς και τους άρχοντες.Στη φωτογραφία βλέπουμε διάσπαρτα ερείπια από τα μνημεία στον τόπο, ένδειξη πως είμαστε σε προγενέστερη εποχή των αρχαιολογικών ανασκαφών και ερευνών στην εποχή. Ενδιαφέρουσα είναι η παρουσία ενός φουστανελοφόρου σε πρώτο πλάνο που με γυρισμένη πλάτη κοιτά το αρχαίο θέατρο, ένδειξη ότι πρόκειται για μια φωτογραφία, η οποία έχει ληφθεί σε μια εποχή, κατά την οποία η αμφίεση των κατοίκων των αγροτικών περιοχών ήταν ακόμα παραδοσιακή.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η φωτογραφία μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους μαθητές στο πλαίσιο της αρχαίας ελληνικής γραμματείας στη διδασκαλία της δραματικής ποίησης. Οι μαθητές βλέποντας την φωτογραφία μπορούν να συνειδητοποιήσουν τη σύνδεση της αρχαίας τραγωδίας με άλλες κοινωνικές λειτουργίες, και συγκεκριμένα κοινωνικές εκδηλώσεις που συνδέονταν με την προστασία της υγείας. Επίσης μπορεί να γίνει λόγος για το γεγονός ότι ιερά στην αρχαιότητα αφιερώνονταν και σε κοινούς θνητούς με υψηλή κοινωνική αποδοχή, όπως ο Ασκληπιός, ο πρώτος ιατρός του αρχαίου ελληνικού κόσμου. Παράλληλα, μπορεί να γίνει λόγος για την περίοπτη θέση που είχε η υγεία στον ελληνικό κόσμο. Στο πλαίσιο της Αισθητικής Αγωγής (μάθημα Θεάτρου) μπορεί να γίνει σύγκριση του συγκεκριμένου θεατρικού χώρου με άλλους σκηνικούς χώρους και να γίνει συζήτηση για την σχέση του σκηνικού χώρου με τους κώδικες υποκριτικής των ηθοποιών (λ.χ. η μεγάλη απόσταση από το κοινό στο ανοιχτό θέατρο απαιτεί άλλο υποκριτικό κώδικα, όπως μεγάλες σχηματοποιημένες κινήσεις). Τέλος, στο πλαίσιο της διδασκαλίας της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας η φωτογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί ως μία πηγή τόσο για την ιστορία των αρχαίων χρόνων και τη σύνδεση του θεάτρου με την πολιτισμική και κοινωνική ιστορία, όσο και με την ιστορία των αρχών του 20ου αιώνα, δεδομένου ότι τονίζει τη συμβολική για την ελληνική διανόηση και ιδιαίτερα το θεατρικό κόσμο χρήση του θεάτρου και του ευρύτερου χώρου της Επιδαύρου ως συμβολικού χώρου τέλεσης του Ελληνικού Φεστιβάλ.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5972
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Θεατρική αγωγή Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Θεατρική αγωγή > Μορφές/Είδη Θεάτρου Theatrical FormsΜορφές/Είδη Θεάτρου
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία Ancient Greek Language and GrammarΑρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία > Γραμματειακά γένη Literary genresΓραμματειακά γένη > Δραματική ποίηση Dramatic poetryΔραματική ποίηση
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Πολιτισμός και Γραμματολογία Culture and GrammatologyΠολιτισμός και Γραμματολογία
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Κοινωνική οργάνωση και Καθημερινή ζωή Social organization and everyday lifeΚοινωνική οργάνωση και Καθημερινή ζωή
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΚΑΡΡΑ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ