Η φωτογραφία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εποπτικό υλικό στο μάθημα της Ιστορίας για την προσέγγιση των γεγονότων του Εμφυλίου Πολέμου στην Ελλάδα και τις επιπτώσεις που αυτός είχε σε οικονομικό, κοινωνικό και πολιτικό επίπεδο. Αφού οι μαθητές, με αφόρμηση την παρατήρηση της συγκεκριμένης φωτογραφίας, διαπιστώσουν τις συνέπειες του εμφυλίου πολέμου στη χώρα μας, μπορούν να εκτιμήσουν την ανάγκη για την προσήλωση όλων των κοινωνικών και πολιτικών δυνάμεων μιας χώρας στα ιδεώδη της δημοκρατίας και της ειρηνικής συνύπαρξης. Η φωτογραφία επίσης μπορεί να αξιοποιηθεί ως πηγή πληροφοριών για τιςσυνθήκες διαβίωσης των ορφανών παιδιών της συγκεκριμένης χρονικής και ιστορικής συγκυρίας που αναγκάστηκαν να γίνουν πρόσφυγες στην ίδια τους την πατρίδα ή να επανδρώσουν τις λεγόμενες ¨Παιδουπόλεις¨. Η στάση και η σοβαρότητα στα πρόσωπα των παιδιών της φωτογραφίας μπορεί να εντοπισθεί από τους μαθητές και να ερμηνεύσει την αναμονή και την αγωνία για την επιβίωση, σε ένα τόσο αφιλόξενο χώρο, χωρίς την κάλυψη βασικών αναγκών, χωρίς ύδρευση, αποχέτευση ή και θέρμανση και κάτω από άθλιες συνθήκες διαβίωσης και υγιεινής.