Στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, το προσχέδιο μπορεί να χρησιμεύσει για την οπτικοποίηση του ποιήματος "Η πόλις" του Κ.Π. Καβάφη. Οι μαθητές καλούνται να εξετάσουν το ποιητικό και το εικαστικό έργο και να συγκρίνουν τους διαφορετικούς αναπαραστατικούς τρόπους. Ειδικότερα, να συζητήσουν και να προβληματιστούν για το πώς αποδίδεται ζωγραφικά η δεύτερη στροφή του καβαφικού ποιήματος: στο έργο του ο Χατζηκυριάκος-Γκίκας αποδίδει το αδιέξοδο, τη ματαιότητα, το προσωπικό δράμα του ανθρώπου που θέλει να δραπετεύσει από την πόλη του, νομίζοντας πως έτσι θα δραπετεύσει από τη ζωή του, ζωγραφίζοντας έναν λαβύρινθο, μια παγίδα. Επίσης, να αναζητήσουν κι άλλα λογοτεχνικά έργα με παρόμοια θεματική και να τα συγκρίνουν με το ποίημα του Καβάφη.