Το Μνημειο του Λυσικρατη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Φωτομηχανική εκτύπωση του Μνημείου του Λυσικράτη στην Αθήνα, γύρω στα 1895.Είναι μια υψηλής πληροφοριακής αξίας αλλά χαμηλής τροπικότητας ιστορική απεικόνιση του μνημείου,γνωστό και ως Φανάρι του Διογένους.Πρόκειται περί χορηγικού μνημείου, δηλαδή μνημείου επί του οποίου φερόταν ο τρίποδας που δινόταν ως τιμητικό έπαθλο στον χορηγό, που αναλάμβανε τη συγκρότηση του χορού αλλά και τα έξοδα διεξαγωγής χορευτικών αγώνων κατά τις επίσημες τελετές. Το μαθησιακό αντικείμενο επομένως μπορεί να αποτελέσει αφόρμηση για πολλαπλές μαθησιακές δραστηριότητες.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η Ιστορική φωτομηχανική αποτύπωση του μνημείου του Λυσικράτη στην Αθήνα του 1895 περίπου είναι μια υψηλής πληροφοριακής αξίας αλλά χαμηλής τροπικότητας ιστορική απεικόνιση του μνημείου. Αποτελεί μια αφορμή για διερευνητική, συγκριτική μάθηση τόσο για το μαθητή του Γυμνασίου και του Λυκείου αλλά και το μαθητή- φοιτητή της φωτογραφίας και αρχιτεκτονικής για τα μνημεία της αρχαίας Αθήνας. Με τη διερεύνηση της ιστορικής αποτύπωσης του μνημείου ο εκπαιδευτικός μπορεί να δώσει ερεθίσματα για συγκρίσεις με άλλες φωτογραφίες και απεικονίσεις μνημείων τόσο της ίδιας ιστορικής περιόδου όσο και του ίδιου του μνημείου. Επίσης με τη μέθοδο project οι μαθητές μπορούν να επισκεφτούν το μνημείο τώρα και να το συγκρίνουν με τη φωτογραφία, ειδικά οι φοιτητές της αρχιτεκτονικής. Η φωτογραφία επίσης αποτελεί αφορμή σύγκρισης των πρώτων τεχνικών φωτογράφησης με πιο σύγχρονες μεθόδους. Οι μαθητές μπορούν να διαπιστώσουν επίσης το βαθμό διατήρησης αλλά και την αλλαγή στον περιβάλλοντα χώρο. Οι μαθητές επίσης μπορούν μέσω του μνημείου να συγκρίνουν τα μνημεία της κλασσικής περιόδου καθώς και τα ήθη, τα έθιμα της εποχής με αφορμήτους αγώνες προς τιμή των οποίων ανεγέρθηκε το μνημείο. Τέλος η φωτογραφία αποτελεί και αφόρμηση καλλιέργειας της αισθητικής αγωγής και της τεχνοτροπίας φωτογράφησής της, τόσο των μαθητών του Γυμνασίου και Λυκείου και των φοιτητών σχολής φωτογραφίας καθώς έχει διαχρονική αισθητική αξία αλλά και αποτελεί δείγμα ιστορικής φωτογράφησης.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Ίσως χρειαστεί πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας για καλύτερη ανάλυση
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2068
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι... Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αρχιτεκτονική ArchitectureΑρχιτεκτονική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΟΤΑΜΙΑΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ