Ο βασιλιας Κωνσταντινος Α'
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί φωτογραφία του Κωνσταντίνου Α’ της Ελλάδος. Ο Κωνσταντίνος Α΄ (ή ΙΒ΄) (2 Αυγούστου 1868- 11 Ιανουαρίου 1923) ήταν Βασιλιάς των Ελλήνων τις κρίσιμες ιστορικές περιόδους 1913-1917 και 1920-1922. Το όνομά του είναι συνδεδεμένο με κρίσιμες περιόδους της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας, από τους νικηφόρους Βαλκανικούς πολέμους, την αντιπαράθεσή του με τον Ελευθέριο Βενιζέλο και τον Εθνικό Διχασμό ως τη Μικρασιατική Καταστροφή.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Με το μαθησιακό αντικείμενο οι μαθητές της Πρωτοβάθμιας αλλά και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έρχονται σε επαφή τόσο στο μάθημα της Ιστορίας όσο και στο μάθημα της κοινωνικής και πολιτικής αγωγής με το αμφιλεγόμενο ιστορικά πρόσωπο του Κωνσταντίνου του Α’. Στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας οι μαθητές αφού διδαχτούν το βίο και το έργο του, μπορούν μέσα από πηγές και αναφορές που συνδυάζονται με τη φωτογραφία του Κωνσταντίνου, να προσπαθήσουν να ανασυνθέσουν, να κρίνουν και να παρουσιάσουν το έργο του. Οι μαθητές της Πρωτοβάθμιας μπορούν απλά να αναφερθούν σε γεγονότα ενώ οι μαθητές της Δευτεροβάθμιας να εμβαθύνουν ακόμη περισσότερο σε αιτίες- αποτελέσματα και εναλλακτικά σενάρια αποφάσεων. Η φωτογραφία του Κωνσταντίνου μπορεί να συνοδευτεί και από άλλες φωτογραφίες του κατά τη διάρκεια του βίου του στα πλαίσια πρότζεκτ, όπου σε κάθε φάση οι μαθητές θα αναλύουν και την προσωπικότητα του βασιλιά όπως αυτή παρουσιάζεται από τον εκάστοτε καλλιτέχνη ή φωτογράφο. Στα πλαίσια του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής οι μαθητές μπορούν να κρίνουν και να αναλύσουν το θεσμό της μοναρχίας γενικότερα και ειδικότερα στην Ελλάδα καθώς και τη συμβολή του (αρνητική ή θετική) στην πολιτική διαμόρφωση της σύγχρονης Ελλάδος. Η κριτική ιστορική σκέψη των μαθητών μπορεί να ενισχυθεί με πολλαπλά πολυτροπικά ερεθίσματα όπως εικόνες, βίντεο, ηχητικά ντοκουμέντα αλλά και προφορικές μαρτυρίες. Τέλος ειδικά αφιερώματα με θέματα τη Μικρασιατική Καταστροφή, τους Βαλκανικούς πολέμους, τον Εθνικό διχασμό και τον Ελληνοτουρκικό πόλεμο του 1897 μπορούν να περιέχουν την εικόνα του ή οποία μπορεί να συγκριθεί και με άλλα έργα (εικόνες, γλυπτά) που τον απεικονίζουν.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3129
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Ηγετικές προσωπικότητες Leading personalitiesΗγετικές προσωπικότητες
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΙΩΑΝΝΑ ΚΟΣΜΙΔΟΥ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΟΤΑΜΙΑΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ