Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος ώστε οι μαθητές της Α΄Δημοτικού να περιγράψουν ότι βλέπουν στη φωτογραφία καλλιεργώντας τον προφορικό τους λόγο. Οι μαθητές μπορούν να αξιοποιήσουν την ιστορική αυτή φωτογραφία του 1962 και να συγκρίνουν την εποχή εκείνη με τη σημερινή, εστιάζοντας στις αλλοιώσεις που έχουν επέλεθει στο τοπίο λόγω ανάπτυξης, τουρισμού, κλπ. Επίσης μπορούν να ανακαλέσουν και να μοιραστούν εμπειρίες τους από νησιώτικες γειτονιές που έχουν επισκεφθεί και να τις συγκρίνουν με τη γειτονιά της φωτογραφίας. Μπορούν να δοθούν στους μαθητές φωτογραφίες από άλλες γειτονιές ώστε τα να τις συγκρίνουν και να βρουν ομοιότητες και διαφορές ή να σχηματισθούν ομάδες μαθητών που θα δημιουργήσουν ένα παραμύθι με θέμα τις γειτονιές τους. Μια καλή ομαδική δρστηριότητα μπορεί να είναι η δημιουργία της γειτονιάς όλης της τάξης με φωτογραφίες και εικόνες από εφημερίδες και περιοδικά που απεικονίζουν διάφορες γειτονιές. Τέλος, κάθε μαθητής μπορεί να ζωγραφίσει με βάση τις προηγούμενες εμπειρίες του, κάποια εκδήλωση ή ένα παιδικό παιχνίδι που παίζεται στους δρόμους της γειτονιάς και τα έργα των μαθητών να εκτεθούν στο χώρο ή στο ιστολόγιο του σχολείου.