Ο εκπαιδευτικός θα παρουσιάσει τη συγκεκριμένη εικόνα στους μαθητές και θα τους ενημερώσει ότι πρόκειται για φωτογραφία της Αθήνας του 1890 περίπου. Θα ζητήσει από τους μαθητές να την παρατηρήσουν, να τη σχολιάσουν και να τη συγκρίνουν με τη σημερινή Αθήνα. Στη συνέχεια, μπορεί να τους αναθέσει να αναζητήσουν και άλλες φωτογραφίες που να παρουσιάζουν μια γενική άποψη της πόλης από το 1834, που έγινε πρωτεύουσα της Ελλάδας μέχρι και σήμερα. Μπορούν να αναζητήσουν τις αιτίες αυτής της τεράστιας οικιστικής ανάπτυξης και να δημιουργήσουν μια σχετική παρουσίαση, που θα προβάλουν στην τάξη.