Συνίσταται η διερεύνηση των μαθητών/τριών από διαδικτυακές πηγές, νεώτερα άρθρα εφημερίδων και περιοδικών, φωτογραφιών και εικόνων, στις οποίες θα απεικονίζεται η πεδιάδα του Μαραθώνα και ο ιστορικός χώρος κατά τον οποίο έλαβε χώρα η ομώνυμη μάχη (490 π.χ.). Οι μαθητές μπορούν να ζωγραφίσουν το σχεδιασμό της παράταξης των Ελλήνων και των Περσών, καθώς και την περιοχή με τον Τύμβο, να συζητήσουν το στρατηγικό σχέδιο του Μιλτιάδη, αλλά και να απεικονίσουν σε ένα διαδικτυακό εργαλείο - αξιοποιώντας τις ΤΠΕ - την ευρύτερη περιοχή, όπως αυτή παρουσιάζεται σήμερα. Προτείνεται επίσης, να δημιουργήσουν ένα κολλάζ εικόνων και φωτογραφιών, παλαιότερων και σύγχρονων στιγμιότυπων της πεδιάδας. Ο/η εκπαιδευτικός διαμοιράζει το υλικό στις ομάδες των μαθητών και τους καθοδηγεί, όταν και όποτε χρειαστεί.