Το Μαθησιακό Αντικείμενο (ΜΑ) προτείνεται να χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς στο μάθημα της Ιστορίας, ως εποπτικό υλικό στο πλαίσιο άμεσης διδασκαλίας, για να γνωρίσουν οι μαθητές την αλλαγή και την εξέλιξη της ελληνικής κοινωνικής και πολιτικής ζωής από την απελευθέρωση από τους τούρκους ως σήμερα, καθώς η χώρα μετέβαινε τότε από την τουρκική κυριαρχία στην ευρωπαϊκή αντίληψη. Εναλλακτικά το (ΜΑ) προτείνεται να χρησιμοποιηθεί από τους μεγαλύτερους μαθητές με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών τους, ως ιστορική πηγή, στο πλαίσιο διερευνητικής μάθησης, στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής ή σε project στην Ευέλικτη Ζώνη και στις Ερευνητικές Εργασίες στο Γυμνάσιο / Λύκειο με αντικείμενο πτυχές της ανθρωπογεωγραφίας της εποχής .(σχέσεις του ανθρώπου που αφορούν, την κοινωνία, την οικονομία, τον πληθυσμό, τη διοίκηση, την παιδεία, τη θρησκεία, τον τρόπο ενδυμασίας , τα ήθη και τα έθιμα κ.λ.π.). Επιπρόσθετα μέσα από το πορτρέτο οι μαθητές μπορούν να προσεγγίσουν το γνωστικό αντικείμενο των εικαστικών. Προτείνεται να χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς ως εποπτικό υλικό για την εισαγωγή στην προσωπογραφία και τη διδασκαλία σχηματοποίησης της ανθρώπινης φιγούρας, την τεχνοτροπία της εικόνας, κ.λ.π..