Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Κι` ομως τωρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Εξώφυλλο έντυπης παρτιτούρας του τραγουδιού «Κι` όμως τώρα», σε σύνθεση και στίχους του Γεώργιου Μακρή, φιλοτεχνημένο από τον χαράκτη Ριχάρδο Φρέτσα. Πρόκειται για έκδοση του 1933. Το τραγούδι είναι ρούμπα και είναι γραμμένο για κιθάρα. Το εξώφυλλο της παρτιτούρας αξιοποιεί γραφιστικά στοιχεία και εκτυπωτικές τεχνικές που χρησιμοποιούνται ευρέως στις εικονογραφήσεις βιβλίων και εντύπων της εποχής: ξεκάθαρες φόρμες και περιγράμματα, πλακάτ χρώματα, έντονες αντιθέσεις. Η ζωγραφική σύνθεση περιλαμβάνει ένα γυναικείο πρόσωπο μέσα σε ελαφρά περιστρεμμένο ορθογώνιο πλαίσιο, το οποίο αιωρείται σαν επικολλημένο πάνω στο φόντο, που παριστάνει με αφαιρετικό τρόπο ένα φυσικό τοπίο με δέντρα, σύννεφα και ένα πουλί που πετάει στον ουρανό. Ο βασικός σχεδιασμός και τα περιγράμματα των χαρακτηριστικών του προσώπου έχει γίνει με μαύρο χρώμα, ενώ για το χρωματισμό έχουν χρησιμοποιηθεί τρία χρώματα: ανοιχτό πράσινο, κόκκινο και ένα λαδί-καφέ. Ο τίτλος και οι πληροφορίες του τραγουδιού, καθώς και το λογότυπο του εκδοτικού οίκου, έχουν τοποθετηθεί στο κάτω μέρος της σύνθεσης με χειρόγραφες γραμματοσειρές.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών ως παράδειγμα χαρακτικής και γραφιστικών εφαρμογών στην Ελλάδα του 20ου αιώνα. Θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί σε μαθήματα και σχολικά προγράμματα σχετικά με την Iστορία και τις εφαρμογές των Γραφικών και Εφαρμοσμένων τεχνών, των εντύπων και των μεθόδων αναπαραγωγής εικόνας. Οι μαθητές θα μπορούσαν να μελετήσουν τη σύνθεση, τον τρόπο χρήσης των σχεδιαστικών και τυπογραφικών στοιχείων και να αναζητήσουν και άλλα γραφιστικά δείγματα (εξώφυλλα βιβλίων, δίσκων, αφίσες, διαφημίσεις κλπ) της εποχής του μεσοπολέμου. Στη συνέχεια, θα μπορούσαν να τα συγκρίνουν στυλιστικά με αντίστοιχα γραφιστικά δείγματα άλλων δεκαετιών φτάνοντας έως τη σημερινή εποχή, για να διαμορφώσουν μια ιδέα της εξέλιξης των γραφικών και εφαρμοσμένων τεχνών, ειδικά στο χώρο του εντύπου. Θα μπορούσαν επίσης να γίνουν αναφορές και συγκρίσεις σε αφίσες γνωστών καλλιτεχνών της Μοντέρνας τέχνης, όπως του Τουλούζ Λωτρέκ, και να επισημανθεί η επίδραση της Ιαπωνικής χαρακτικής , μέσω της παρουσίασης αντίστοιχων έργων (ενδεικτικά αναφέρεται το έργο του Hokusai).
Επίσης, η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί συμπληρωματικά, ως συνοδευτικό οπτικό υλικό, στο μάθημα της Mουσικής ή σε διαθεματικές διδασκαλίες, ερευνητικές εργασίες (project), βιωματικά προγράμματα και προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τη μουσική και την εξέλιξη της στην Ελλάδα του 20ου αιώνα και ειδικότερα με τη μουσική στην εποχή του μεσοπολέμου. Οι μαθητές θα μπορούσαν να αναζητήσουν τραγούδια της εποχής στο διαδίκτυο, καθώς και να αναζητήσουν στοιχεία για το είδος του τραγουδιού, τη ρούμπα (rumba).
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5824
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος (Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος «Λίλιαν Βουδούρη»)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά
> Αναπαραγωγή Εικόνας Image reproductionΑναπαραγωγή Εικόνας
Μουσική Music EducationΜουσική > Μουσικές μορφές / είδη Music styles / genresΜουσικές μορφές / είδη
Μουσική Music EducationΜουσική > Μουσικές μορφές / είδη Music styles / genresΜουσικές μορφές / είδη
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου:
Μακρής, Γεώργιος
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος - Λίλιαν Βουδούρη
εκδότης/ες: Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος - Λίλιαν Βουδούρη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
διάρκεια: 2010-2015
ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
υποέργο:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
διάρκεια: 2010-2015
ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator