"Καθε μερα σ` αγαπω" των Μ.Σογιουλ-Γ. Κυπαρισση
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Εικόνα από εξώφυλλο παρτιτούρας για τη μουσική της οπερέτας «Φράουλα» (1940) σε μουσική των Μ.Σογιούλ- Γ. Κυπαρίσση, στίχους των Α. Σακελάριου- Χ. Γιαννακόπουλου και ερμηνεία Κ. Μανιτάκη. Η σερενάτα «Κάθε μέρα σ` αγαπώ» είναι μια τριφωνία σλόου. Η σερενάτα είναι σύνθεση για μικρή ορχήστρα πνευστών και για τραγούδι, που παιζόταν σε διάφορες γιορτές προς τιμή ορισμένων προσώπων. Χαρακτηριστικό της σερενάτας είναι ότι κάθε όργανο χρησιμοποιείται ως σολιστικό. Στο εξώφυλλο της παρτιτούρας κεντρική θέση καταλαμβάνει φωτογραφία –πορτραίτο του Μ. Σογιούλ κατά τα πρότυπα της εποχής, όπου η φωτογραφία διαδέχεται σταδιακά την εικαστική παρέμβαση. Έτσι, στη φωτογραφία του εξωφύλλου διακρίνουμε γραφιστική παρέμβαση στο μπούστο του συνθέτη όπου τονίζεται ο γιακάς του. Σύμφωνα με τις αρχές της γραφιστικής, όπου οι εικόνες και λέξεις δημιουργούν μια οπτική αναπαράσταση ιδεών και μηνυμάτων, εναλλάσσονται σχήματα και γραμματοσειρές που αναφέρονται σε επιμέρους πληροφορίες όπως ο τίτλος, η τιμή πώλησης και οι συντελεστές.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί για την προσέγγιση των τρόπων αναπαραγωγής της εικόνας όπως διαμορφώθηκε μεταξύ 19ου και 20ου αιώνα. Εστιάζοντας στο πορτραίτο και τις παρεμβάσεις στα επιμέρους στοιχεία του, να αναζητηθούν σχέσεις τυπογραφίας, χαρακτικής και φωτογραφίας. Μέσα από παραθέσεις επιλεγμένων πορτραίτων, να διερευνηθούν οι ομοιότητες και οι διαφορές, να επισημανθούν τα χαρακτηριστικά της κάθε τέχνης και να συσχετιστούν με τα είδη εκτύπωσης, τους δημιουργούς και τα καλλιτεχνικά στυλ. Η θεωρητική προσέγγιση μπορεί να ολοκληρωθεί με δραστηριότητες δημιουργικής έκφρασης αξιοποιώντας έντυπο υλικό και εκτυπώσεις μέσα από τη δημιουργία ομαδικών έργων, κολάζ και επιζωγραφίσεων. Επιπλέον, στη Μουσική μπορεί να αποτελέσει αφορμή αναγνώρισης των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών διαφορετικών ειδών μουσικής όπως το συγκεκριμένο τάνγκο


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5552
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος (Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος «Λίλιαν Βουδούρη»)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αναπαραγωγή Εικόνας Image reproductionΑναπαραγωγή Εικόνας
Μουσική Music EducationΜουσική > Μουσικές μορφές / είδη Music styles / genresΜουσικές μορφές / είδη
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Σουγιούλ, Μιχάλης - Κυπαρίσσης, Γιάννης
επικύρωση αντικειμένου: Σωτηρία Λαζάρου
επιμέλεια περιεχομένου: Ανδρέας Κωστόπουλος
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
συντονιστής / επιστημονικός υπεύθυνος μεταδεδομένων: Σωτηρία Λαζάρου
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος - Λίλιαν Βουδούρη
εκδότης/ες: Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος - Λίλιαν Βουδούρη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
υποέργο:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ